کد خبر: ۱۳۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۶

نیکی کریمی: مهرجویی راه را در سینما برایم باز کرد

داریوش مهرجویی و نیکی کریمی از اهمیت فیلم «سارا» در کارنامه‌ی کاری خود گفتند.
به گزارش تیک، در نخستین روز از اجرای برنامه‌های گروه هواداران هنر، فیلم «سارا» با حضور داریوش مهرجویی، نیکی کریمی، رضا عطاران و پرویز جاهد در مرکز همایش‌های خلیج‌فارس کیش به نمایش درآمد.

داریوش مهرجویی در نمایش این فیلم گفت: این اثر را پس از گذشت سال‌ها هنوز خیلی دوست دارم و معتقدم یکی از کارهای مهم من است.

او در این برنامه ضمن عذرخواهی از حاضران به دلیل تأخیر دوساعته در نمایش فیلم بیان کرد: اگرچه می‌دانم به دلیل تأخیر پیش‌آمده و آماده نبودن فضا برخی از افراد سالن را ترک کرده‌اند، اما بسیار سپاسگذارم که حضور دارید، زیرا تعداد تماشاگر مهم نیست و در نگاه من بین 10 نفر و 1000 نفر تفاوتی وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه فیلم «سارا» متعلق به بیش از 20 سال پیش است، ادامه داد: «سارا» یکی از فیلم‌های مهم من است که در زمان خود مورد توجه زیادی قرار گرفت. از آنجایی‌که این فیلم برگرفته از نمایشنامه «خانه عروسک» ایپسن بود، در سوئد و نروژ هم مورد استقبال قرار گرفت و حتی در مورد آن کتاب و مقالاتی هم نوشته شد.

او افزود: سارا هنوز یکی از کارهای مهم من است که خیلی دوستش دارم. ضمن اینکه خانم نیکی کریمی هم در این فیلم گل کاشت و بسیار خوب بازی کرد. کریمی فضای فیلم را بسیار خوب درک کرد و بر ارزش کار اضافه کرد.

دراین‌باره نیکی کریمی هم با اشاره به اینکه «سارا» فیلم دوم یا سومی بوده که در آن بازی کرده‌ است، گفت: فکر می‌کنم خداوند گاهی تقدیری برای برخی از بندگانش تعیین می‌کند که بتوانند با کارگردانی چون داریوش مهرجویی کار کنند.

او مهرجویی را عامل پیشرفت خود خواند و اظهار کرد: داریوش مهرجویی راه را برای من در سینما باز کرد و باعث شد که اتفاقات بسیار خوبی در زندگی من رخ دهد. من بابت این مسئله از او بسیار متشکرم.

کریمی در فیلم «سارا» به‌عنوان بازیگر اصلی این فیلم موفق به کسب جوایزی همچون جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره‌های سن سباستین و سه قاره نانت در سال ۱۹۹۲ شده بود.


منبع: ایسنا