کد خبر: ۱۴۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۸
تقدیر عارف از روحانی برای ترمیم کابینه:

هر وزیر جدید باید برای 5 سال آینده برنامه ریزی کند / تغییرات دولت نظر فراکسیون امید هم بود / کمک می کنیم وزرای شایسته انتخاب شوند

عارف در خصوص اینکه آیا فراکسیون امید پیشنهادی برای وزرا دارد؟، اظهارداشت: ما نباید پیشنهاد بدهیم. فراکسیون امید با دولت تعامل دارد و کمک می کنیم که وزرای شایسته، برجسته و اهل فن انتخاب شوند.
رییس فراکسیون امید نسبت به ترمیم کابینه دولت واکنش نشان داد و این تغییرات را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدرضا عارف نماینده تهران و رییس فراکسیون امید در جمع خبرنگاران با اشاره به استعفای برخی از وزرا، گفت: ترمیم کابینه جزو مطالبات مردم بود و من از دولت تشکر می کنم. اگر چه یکی دو ماه دیر اتفاق افتاد اما امیدوارم بازتاب مثبت در ایجاد فضای جدید داشته باشد و نتیجه آن نیز تلاش بیشتر دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم بخصوص در بخش های اشتغال و اقتصاد کشور باشد.

وی به تاثیر تغییر وزرا اشاره کرد و ادامه داد: مردم مطالباتی در بخش های مختلف داشتند و احساس عمومی این بود که با توجه به همسویی بیشتر مجلس دهم و دولت، دولت کابینه خود را ترمیم کند که خوشبختانه این اتفاق افتاد. این ترمیم نظر دولت است و در راستای نظر فراکسیون امید نیز محسوب می شود البته هنوز هم مطالباتی از سوی فراکسیون امید وجود دارد که امیدواریم در ادامه اتفاق بیافتد.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: امیدواریم با تعامل میان دولت و مجلس فضای خوبی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت ایجاد شود و نتیجه مطلوبی نیز بدست آید.

عارف در خصوص اینکه آیا فراکسیون امید پیشنهادی برای وزرا دارد؟، اظهارداشت: ما نباید پیشنهاد بدهیم. فراکسیون امید با دولت تعامل دارد و کمک می کنیم که وزرای شایسته، برجسته و اهل فن انتخاب شوند.

وی درباره اینکه وزرایی که انتخاب می شوند برای چند ماه باقیمانده می توانند تغییر محسوسی ایجاد کنند؟ خاطرنشان کرد: بله، زمان هست و وزرا نباید برای چند ماه آینده برنامه ریزی کنند هرکسی که می آید باید برای 5 سال آینده برنامه ریزی کند. که بتواند برنامه جامعی را برای دو دوره داشته باشد.

این نماینده تهران با اشاره به تاخیر دیدار اعضای فراکسیون با رییس جمهور، یادآور شد: رسانه ای شدن برخی مسائل هیچ ضرورتی ندارد و از این جلسات و از این قرار ها فراوان داریم. اما گاهی به دلیل سفر و معذوریت ها جلسات به تاخیر می افتد و نیازی هم به پیگیری نیست و این جلسات اتفاق خواهد افتاد. ما با دولت هم فکری داشتیم و خواهیم داشت. باید تعامل فراکسیون امید با دولت بیش از این باشد که این امر محقق خواهد شد.

عارف با اشاره به استیضاح فانی گفت: جمع بندی ما در فراکسیون امید این بود که می توانستیم با تعامل مسایل را حل کنیم و دوستان ما که استیضاح را امضا کرده بودند امضای خود را پس گرفتند. استیضاح حق نمایندگان است و در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار دارد. باید منتظر ماند تا ببینیم در روز استیضاح چه اتفاقی می افتد.

وی به ضرورت تغییر وزرای کابینه برای وزارتخانه های اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر نیاز به تحرک جدید در بخش اقتصادی وجود دارد اگرچه دولت دستاوردهای خوبی را در بخش اقتصادی داشته که شاخص ها گویای آن هست. اما این دستاوردها باید در زندگی روزمره مردم حس شود. بنابراین باید دولت تحرک بیشتری داشته باشد تا مردم دستاوردهای اقتصادی را احساس کنند بخصوص در بخش اشتغال که نگرانی اغلب خانواده ها است.

عارف همچنین در خصوص استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، تصریح کرد: بنده این نگاه را ندارم که استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد عقب نشینی دولت در مقابل مخالفان است. دولت جمع بندی نسبت به وزرای کابینه خود دارد و به طور طبیعی این اتفاق می افتد. امیدوار هستیم که هر ترمیمی که در کابینه صورت می گیرد مثبت باشد و تحرک بیشتری را در بخش های ذی ربط آن ببینیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا زمان تغییر کابینه دیر نیست، خاطرنشان کرد: تصمیم با دولت است اما نظر شخصی بنده این است که اگر دولت چند ماه زودتر اقدام می کرد مناسبتر بود اما باز هم زمان خوبی است و از آقای روحانی و دولت تشکر می کنم که این تصمیم را گرفتند.