کد خبر: ۱۴۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۷

تغییر در كابينه انتخاباتی یا مدیریتی

داريوش قنبري در روزنامه آرمان نوشت: در ارتباط با تغيير وزرا، رئيس‌جمهور بايد براساس انتظارات مردم تصميم بگيرند. قطعا آقاي‌روحاني بازخورد عملكرد وزرا را به خوبي مي‌داند و در اين زمينه بهترين شخص براي ارزيابي وزرا خود اوست.
 در ارتباط با تغيير وزرا، رئيس‌جمهور بايد براساس انتظارات مردم تصميم بگيرند. قطعا آقاي‌روحاني بازخورد عملكرد وزرا را به خوبي مي‌داند و در اين زمينه بهترين شخص براي ارزيابي وزرا خود اوست.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روحاني مي‌داند وزرا در راستاي اهداف و تحقق خواست مردم چه اندازه تلاش كرده‌اند. ترميم كابينه بحث داغي است كه ازگذشته نيز مطرح بوده كه برخي از وزرا بر اساس عملكردشان تغيير کنند. امسال سال آخري كاري دولت است و ترميم كابينه موضوعيت سابق را ندارد، اما اين بدان معنا نيست كه چون سال آخر دولت است وزرا درمسير اهداف دولت حركت نكنند و اين حق رئيس دولت است كه هر وزيري در مسير اهداف دولت قدم بر نمي‌دارد را كنار گذارد.
 
زيرا افراد بايد تا آخرين روز كاري خود به رئيس دولت پاسخگو باشند. بنابراين اگر تغييراتي دركابينه مطرح است شايد آقاي روحاني به اين نتيجه رسيده‌اند كه برخي از وزرا ماندنشان به مصلحت نيست و بهتر است تغيير كنند و افراد توانمند‌تري جاي آنها را بگيرند. در ارتباط با وزرا خود آقاي رئيس‌جمهور بسيار پيگير بودند و درباره بحث مشهد يك نوع عقب‌نشيني را از طرف وزير ارشاد مشاهده كرديم. خود آقاي روحاني به عنوان مدعي و مدافع حقوق مردم به شكل جدي وارد عمل شدند و اعلام كردند كه اجازه نمي‌دهند اين اتفاق رخ دهد و مردم از حق خود محروم شوند.
 
آقاي روحاني تعهد جدي به شعارهايي كه مطرح نمودند، دارند و تاکنون نشان داده‌اند اهل عقب‌نشيني از مواضع و صحبت‌هايي كه مطرح نموده‌اند نيستند. اين حق طبيعي آقاي روحاني هست كه عملكرد وزرا را با توجه به شعار‌هاي دولت، خواست و رأي مردم مورد ارزيابي قراردهند وآن دسته از وزرايي كه نتوانستند در مسير شعارهاي دولت حركت نمايند، تغيير دهند، گرچه اين تغييرات باید زودتر صورت مي‌گرفت.
 
اگر به عملكرد برخي از وزرا كه اكنون زمزمه‌هاي تغييرشان به گوش مي‌رسد، مانند آقايان جنتي، فاني يا گودرزي در ۳ سال گذشته نگاهي بيندازيم، نيك مي‌بينيم كه با تمام تلاش‌هايي كه اين عزيزان در راستاي خدمت در وزارت خود داشته‌اند اما نتوانسته‌اند آن‌طور كه بايد و شايد عملكرد موثر و مطلوبي از خود به جا بگذارند. بالاخص وزراي محترم فرهنگ و آموزش و پرورش كه انتقاداتی به عملكردشان وارد است.
 
وزير ارشاد در حوزه بحث كنسرت‌ها عقب‌نشيني‌هاي پي در پي داشت و دست آخر رئيس‌جمهور از اين عقب گردها به سخن آمد و باب گله را گشود. اميد است با اين تغييرات دولت تواني نو پيدا كند و با قدرت بيشتر به سوي اهداف تعيين شده حركت نمايد. هر چند اين تغييرات ديرهنگام است.
 
بدون شك اين تغيير با انگيزه‌هايي ايجاد شده است، از جمله لزوم توجه بيشتر مردم به تحركات دولت در زمينه ورزش كه بيشتر مد نظر جوانان است و همچنين تغيير در وزرات ارشاد كه اگر وزير آينده بتواند براساس خواست هنرمندان و فرهيختگان رفتار كند بدون شك آراي زيادي را از اين گروه به سوي خود جلب خواهد كرد.
 
همچنين تغيير در وزارت آموزش و پروزش هم براي دولت خالي از لطف نيست و اگر تحولي با اين تغيير دراين وزارتخانه ايجاد شود، مي‌تواند به آراي روحاني درانتخابات ۹۶ بيفزايد. البته روحاني بايد بيش از نياز به اين آرا به خواست حاميان اصلي خود يعني اصلاح‌طلبان توجه كند.

داريوش قنبري /آرمان