کد خبر: ۱۴۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۹

«طریق عشق» همچنان در صدر پرفروش‌ها

آلبوم «طریق عشق» کار مشترک محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان همچنان در صدر آلبوم‌هاب پرفروش‌موسیقی قرار دارد.
 آلبوم «طریق عشق» کار مشترک محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان همچنان در صدر آلبوم‌هاب پرفروش‌موسیقی قرار دارد.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دوستداران موسیقی در هفته‌ای که گذشت از میان آلبوم‌ها و تک آهنگ‌های منتشر شده آلبوم‌های طریق عشق، هفتاد و سومین نفر و... را بیش از دیگر آلبوم‌ها از طریق سایت‌های مجاز خریداری کردند.

«طریق عشق»

اولین آلبوم پرفروش این هفته آلبوم «طریق عشق» است که حاصل کنسرت «محمدرضا شجریان» و «گروه عارف» است و در سال ۶۷ برگزار شده. این اثر ماندگار که بعد از سال‌ها منتشر شده در آواز افشاری بوده و «پرویز مشکاتیان» قطعات و تصانیف زیبای آن را ساخته است. برخی از قطعات «طریق عشق» در آلبوم‌های «افشاری مرکب»، «دل مجنون» و «نوا مرکب خوانی» آمده است، اما سازبندی و ترتیب متفاوت قطعات و همراهی شجریان و مشکاتیان آن‌ها را شنیدنی‌تر می‌کند.

«هفتاد و سومین نفر»

دومین اثر پرفروش این هفته نمایش صوتی «هفتاد و سومین نفر» است. این اثر در بزرگداشت حماسه کربلا. قصه مظلومیت و رشادت، عطش و خون، آزادگی و جنگاوری، درجه ایمان به خدا و شهادت در راه اوست. کارهای هنری بی‌شماری در مورد حماسه حسینی صورت گرفته، اما این کار فضا و ژانری را انتخاب کرده است که فضای کربلا را زنده پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. کارگردان هنری «هفتاد و سومین نفر» را «رضا اقتصادی» بر عهده داشته است. هنرمندانی همچون «شهاب حسینی»، «بهروز رضوی» و «حامد بهداد» به عنوان صدا پیشه در آن حضور داشته‌اند. موسیقی «امید روشن بین» نیز به خلق زنده‌تر فضا کمک شایانی داشته است.

«سی سالگی»

«سی سالگی» که عنوان سومین آلبوم پرفروش این هفته است اثر «احسان خواجه امیری» است. خواجه امیری قطعه «سی سالگی» را به همسر و فرزندش تقدیم کرده و ویدیویی جالب تهیه کرده که «فرید ناصری» کارگردانی آن را بر عهده داشته است. ترانه این اثر را «روزبه بمانی»، ملودی‌اش را «علیرضا افکاری» و تنظیم آن را نیز «هومن نامداری» انجام داده است.

«نی نوا»

آلبوم «نی نوا» معروف ‌ترین اثر «حسین علیزاده» چهارمین اثر پرفروش است. این اثر ۱۳ قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است. این آلبوم به سه بخش تقسیم می‌شود: «نی نوا»، «آوای مهر» و دو قطعه مستقل یکی «سواران دشت امید» که برای بخشیدن هویت انقلابی و رزمی به موسیقی بی‌کلام در ایام سربازی حسین علیزاده در پادگان فرح آباد ساخته شده، و قطعه «نوروز» که در یک سیزده بدر غمگین در حال رانندگی در اتوبان چمران ایده‌اش شکل گرفته و توسط گروه عارف و شیدا اجرا شده است. بخش «نی نوا» با انگیزه به صحنه آوردن نی و ترکیب آن با سازهای ارکس‌تر، برای نی و سازهای زهی نوشته شده است. تکنوازی نی آن را «جمشید عندلیبی» انجام داده است.

پنجمین اثر پرفروش «تحریرهای رود» گزیده اشعار عاشورایی «سید حمیدرضا برقعی» است. این کار توسط موسسه فرهنگی هنری رسانه آفتاب منتشر شده است. تنظیم کنندگان قطعات آن «امید روشن بین»، «مهدی شکارچی»، «محمد حسین سکوت» و «علی افسری» است. محتوای بیشتر اشعار حماسی است. می‌توان فضای حماسه را در لحن و دکلمه شاعر مشاهده کرد و این مهم در بازآفرینی شور و حال خاص فضای عاشورا کمک شایانی داشته است.

تک آهنگ‌ها

در میان تک آهنگ‌ها نیز تک آهنگ«چنگ دل» اثر غلام کویتی‌پور از آلبوم«غریبانه» در رتبه اول است.

دومین تک آهنگ«غدیر خون»اثری از رضا صادقی، محسن چاوشی، محمد علیزاده، مهدی یغمایی از آلبوم:«سلام آقا»است.

تک آهنگ «سی سالگی» نیز پرفروش‌ترین تک آهنگ از آلبوم سی سالگی اثر احسان خواجه امیری است.

«ظهر عطش» از آلبوم سلام آقا اثری از رضا صادقی، محسن چاوشی، محمد علیزاده، مهدی یغمایی نیز از دیگر تک آهنگ‌های پرفروش این هفته است.

آخرین تک آهنگ پرفروش این هفته «شیدایی» اثری ازمحسن چاوشی از آلبوم امیر بی‌گزند است.
*ایلنا