کد خبر: ۱۴۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۶

روزهای شلوغ سالن‌های نمایش

سالن اصلی مجموعه تئاترشهر نمایش "سردار" نوشته و کار نادر برهانی مرند را در ژانر دفاع مقدس را بر صحنه دارد. هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمد کاوری، نداکوهی، سید علی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهید مسلمی و میرطاهر مظلومی بازیگران این اثرند که هر شب ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.
 سالن اصلی مجموعه تئاترشهر نمایش "سردار" نوشته و کار نادر برهانی مرند را در ژانر دفاع مقدس را بر صحنه دارد. هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمد کاوری، نداکوهی، سید علی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهید مسلمی و میرطاهر مظلومی بازیگران این اثرند که هر شب ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی سه اجرا از گروه نمایش "بزرگ‌راه" تا 11 آبان ماه به صحنه می‌رود؛ نمایش "بریدگی" به نویسندگی و کارگردانی رضا شاه‌بداغی با هنرمندی رامونا شاه، پریسا صبورنژاد، ژیلا آل رشاد، نیوشا رحمانیان، نمایش "زمستان" نوشته و کار باقر سروش با بازی شهروز دل افکار، فرزانه سهیلی، سعید زارعی، نسیم اسدپور و نمایش "گور به گور" به کارگردانی حمید مرادویسی با بازی محمد صادق ملک، الهه شه‌پرست، نازنین بابایی، رضا سلیمان تاش در این سالن به صحنه می‌روند.

سالن سایه این مجموعه هم از 25 مهرماه میزبان نمایش "آخرین انار دنیا" جدیدترین اثر گروه تئاتر "تی‌تووک" بندرعباس به سرپرستی ابراهیم پشت‌کوهی است. در این اثر نمایشی محمدسایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، بهنام پانیزه، ساراشاهی، میراث پریدار، سعید عیسایی، وحید فراهانی، النازامینی، فاطمه احسان‌فر به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "آنکه گفت آری آنکه گفت نه" به نویسندگی حسین جمالی و کارگردانی مجید رحمتی در پلاتو اجرا تئاترشهر هر شب ساعت 18 به صحنه می‌رود. سید عرفان احمد زاده، علیرضا کیمنش، مسیح کاظمی، امیرحسین رضایی، سهراب حیدری، فیروز غلام حضرتی در این اثر نقش آفرینی می‌کنند.

تماشاخانه سنگلج، نیز این روزها،میزبان نمایش "خسوف" به کارگردانی مشترک شقایق فتحی و ابوالفضل حاجی علی خانی است. این نمایش از 25 مهرماه ساعت 19 با بازی شقایق فتحی، ابوالفضل حاجی علی خانی، بهروز سروعلیشاهی، افشین غیاثی و سعید دولتی اجرا می‌شود.

نمایش "می سی سی پی نشسته می‌میرد" عنوان تازه‌ترین اثر غنی‌زاده است که با حضور بازیگران صاحب نامی چون ویشکا آسایش، سجاد افشاریان، بابک حمیدیان، سیامک صفری، داریوش موفق و... به صحنه می‌رود. این نمایش تا 20 آبان ماه ساعت 19:30 به مدت دو ساعت و ده دقیقه اجرا خواهد شد.

تالار حافظ نمایش "پنج ثانیه برف" به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی مرتضی میر منتظمی را با حضور بازیگرانی چون رویا تیموریان، فرشته صدرعرفایی، آزاده صمدی، سپیده صباغ، سارا لاهوت، عباس جمالی بر صحنه دارد.

تماشاخانه ایرانشهر نمایش هایی چون "افسون معبد سوخته" نوشته نغمه ثمینی و کارگردانی کیومرث مرادی را بر صحنه دارد. پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ و مهدی پاکدل تا 13 آبان ماه هر شب ساعت 20:30 به مدت یک ساعت و پنج دقیقه در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود.

همچنین نمایش "حکومت نظامی" کاری از تینو صالحی اثر دیگری است که با حضور رومینا اشجاری، سحرناز افتاده، احسان بنی سعید، پژمان جمشیدی، توماج دانش بهزادی، ارغوان راستی، پریسا روز بهانی، مسعود سالاری، هومن سلطانی، علیرضا شریفی، حسین شفیعی، علی صابری، پدرام عزیزی، آرزو عصاری، زیبا فراهانی، لیدا آقا کبیری، سامان کرمی، نازنین کریمی، مینا گلپایگانی، علیرضا مهران، علیرضا میرزا محمد علی، سینا نصرالهی، نجلا نظریان، علی وکیلی، عماد یوسفی تا 19 آبان ماه ساعت 18:30 به مدت یک ساعت و پنج دقیقه در این سالن اجرا می‌شود.

سالن استاد ناظرزاده نیز میزبان نمایش "فاوست+++" نوشته و کار میلاد اکبرنژاد است. کورش سلیمانی، وحید آقاپور، هانیه راد، شراره منصورآبادی، مریم افشار، مسعود میرطاهری، مریم داننده‌فرد، رویا بختیاری بازیگرانی هستند که در تازه‌ترین اثر اکبرنژاد او را همراهی می‌کنند. نمایش "عاشقانه ای برای عباس" به کارگردانی سید علی موسویان نیز از 28 مهر  اجرای خود را در این سالن آغاز کرده است. فرزین صابونی، فقیهه سلطانی، علیرضا استادی، سروش طاهری، نادیا فرجی، محمد زوار بی ریا، الناز تهامی، سیده مریم موسویان، ، مرضیه نوبخت، نسیم خسروشاهی، پیمان محمدی می آبادی، محمد مقانی، حسین کریمی، امیر رضا بهرامی بازیگران این اثرند.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان نیز سه نمایش ˝نان سال‌های جوانی˝ به نویسندگی و کارگردانی احسان عرفانی، "همه چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری" به کارگردانی وحید نفر و "برگشتی در کار نیست" به کارگردانی مهدی میامی به صحنه می‌روند.

تالار مولوی در سالن اصلی خود میزبان دو نمایش "زبان کوهستانی / ایمان به خود" به کارگردانی علی اکبر علیزاد است که با هنرنمایی تینا یونس تبار، کتایون سالکی، مرتضی حسین‌زاده، پژمان یاوری، محمد مجیدیان، آرمان پرتوی، تارا یونس تبار، یاسمن زارعی، شیوا بهرام پور، آیدا چرخ گری، فرزانه بهنیا، یاسمن باروتی، بهاره علیار، شهرزاد صدری، لیلا جلالیان، غزاله بداقی، کیمیا حسینی، نیلوفر صمدی، پریسا جوادی، شیرین طیبی، شفق نصر، نوشین موسوی، آریو افشار تا 14 آبان ماه به مدت یک ساعت اجرا می‌شود. نمایش "آخرین سفر" نوشته و کار مریم منصوری دیگر اثری است که با بازی مهرنوش بلمه، محمد روشنی، مریم قلشخانی، فرهاد تفرشی، فرزانه سهیلی، جلال عیوضی، مریم امین زاده گوهری در این سالن به صحنه می‌رود. همچنین سالن کوچک این مجموعه نمایش "خواب زمستانی" به کارگردانی لیلا عاج را بر صحنه دارد که تا جمعه 30 مهرماه ساعت 19 اجرا می‌شود.

تالار هنر سالن تخصصی کودکان و نوجوانان نیز نمایشی با عنوان "شب اسرارآمیز" را به کارگردانی عبد آتشانی بر صحنه دارد. این نمایش تا 25 آبان ماه هر شب ساعت 17:30 با نقش‌آفرینی مریم آشوری، مینووش رحیمیان، عبد آتشانی، آرین ناصری مهر، شیدا لطفی، پدیده تیموری، پریسا شاعری اجرا می‌شود.

تماشاخانه تازه تاسیس پالیز  در سالن‌های اصلی این مجموعه، نمایشی به نام "مرگ هوتن" به کارگردانی یوسف باپیری را که با حضور ستاره پسیانی، سحر دولتشاهی، هوتن شکیبا، بهار کاتوزی اجرا می‌شود را میزبانی می‌کند. نمایش "مرگ هوتن" از 25 مهر تا 28 آبان ماه هر شب ساعت 20 به مدت یک ساعت و ده دقیقه به صحنه خواهد رفت. نمایش "خاندان مرگ" نیز اثر دیگری است که به کارگردانی مهراو نوری در این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

سالن کنش معاصر نیز میزبان دو نمایش "موسیو ابراهیم" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و بازی رضا مولایی و اشکان خطیبی است که از 28 مهر تا 12 آبان ماه ساعت 18 به صحنه می رود. نمایش دیگر "نیازمندی‌ها" است که سیما تیرانداز بازیگر و کارگردان شناخته شده آن را از 25 مهر تا 21 آبان ماه صحنه خواهد برد. محمد ابوالحسنی، احسان اسدی، سعید اکبری، رضا امینی، محمدعلی انتظاریان، بهادر باستان‌حق، آرمین پوراسمعیل، مهرزاد جعفری، محمدرضا ذوالفقاری، مهرناز رودگرنژاد، شراره رنجبر، علی ریاحی، حسین شجاعی فرد، مهتاب شیروانی، سعید طاهرخانی، بهداد قادری، ریحانه گنجی، حسام‌الدین مهاجری، پیام میرمصطفی، الناز نظامی‌وند چگینی، سینا ویژه در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

تئاتر خصوصی باران نیز نمایش "مردبالشی" به نویسندگی مارتین مک دونا و کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی را به مدت 15 شب میزبانی می‌کند. سیاوش شعبان‌پور، پوریا روحانی‌فرد، علی قربانیان، محمد خلج معصومی بازیگران این نمایش‌اند. "ویرانی" نیز یکی دیگر از نمایش‌هایی است که با هنرمندی نگار عابدی، فریبا کامران، بهروز پور برجی اجرا می‌شود این اثر تا 21 آبان ماه هر شب ساعت 19 به مدت یک ساعت اجرا خواهد شد. نمایش "ماجرای عجیب سگی در شب" به کارگردانی حمیدرضا خسروی لرگانی، جدیدترین تولید کمپانی تئاتر باران است که با بازی بهراد محمدی، غزل شجاعی، نیلوفر شهفری، علی سلیمانی، نگین ذاکری پور، علیرضا صادقپور، امیرحسین بختیاری و ستاره میینی اجرا می‌شود.

تئاتر سه نقطه نیز نمایش ˝زندگی من و موریس ˝نوشته فاطمه کاظمی و کارگردانی محمد جواد سجادی اجرای عمومی خود را از روز یکشنبه 25 مهرماه در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه آغاز کرده است. این نمایش تا 14 آبان با بازی فاطمه کاظمی روی صحنه است. نمایش ˝پشت شیشه‌ها ˝نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی فرهاد طوفان دیگر نمایش است که در سالن استاد رکن الدین خسروی به صحنه می‌رود. این نمایش تا 7 آبان با بازی سایه عباسپور (آتشگاه) ،اسمافرزین و فرهادطوفان در تماشاخانه سه نقطه اجرا خواهد شد.

نمایش ˝قرارمان فصل خرما˝ به کارگردانی رضا رمضانی و بر اساس نمایش‌نامه‌ای از فرح ازادیان تا 8 آبان ماه در تماشاخانه سرو به روی صحنه می‌رود. این نمایش در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تهیه و تولید شده است. هدی نوری‌زاده، نادیا فرجی، سعید مقبری، میثم جهانگیری، سارا عابدی و رضا رمضانی در این نمایش بازی می کنند. این نمایش به مدت 15 شب ساعت 20 در تماشاخانه سرو بر روی صحنه خواهد رفت.

خانه موزه استاد عزت الله انتظامی نیز این روزها میزبان نمایش "شراره" نوشته و کار محمد مهدی خاتمی و روخوانی نمایشی "نظری بر گلستان" کاری از داریوش مودبیان است.
*هنر آنلاین