کد خبر: ۱۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۶

«فروشنده» و «اژدها وارد می‌شود» در آمریکا

فیلم «فروشنده» و «اژدها وارد می‌شود» از سینمای ایران در بخش "سینمای جهان" جشنواره انجمن فیلم آمریکا به روی پرده خواهند رفت.
 فیلم «فروشنده» و «اژدها وارد می‌شود» از سینمای ایران در بخش "سینمای جهان" جشنواره انجمن فیلم آمریکا به روی پرده خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛   ۳۳ فیلم از ۲۸ کشور جهان در بخش "سینمای جهان" جشنواره انجمن فیلم آمریکا که ویژه برترین آثار بین‌المللی سال سینمای جهان است به روی پرده خواهند رفت.

در این بخش علاوه بر فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی و «اژدها وارد می‌شود» از مانی حقیقی، شش فیلم رسمی حاضر در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار شامل «مرگ در سارایوو» (دنیس تانویچ)، «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» (یوهو کاسمانن)، «این تنها پایان دنیاست» (زاویه دولان)، «جولیتا» (پدرو آلمادورا)، «سرزمین من» (مارتین پیتر زندولیت) و «نرودا» (پابلو لارائین) نیز حضور دارند.

از دیگر فیلم‌های مطرح حاضر در بخش "سینمای جهان" جشنواره انجمن فیلم آمریکا می‌توان به «THE COMMUNE» ساخته «توماس وینتربرگ»، «فارغ‌التحصیلی» از «کریستین مونجیو»، «من، دنیل بلیک» به کارگردانی «کن لوچ»، «پس از عشق» به کارگردانی «یواخیم لافوسه»، «شرق شناس» از «ژائو پدرو رودریگوئز»، «لاک پشت قرمز» به کارگردانی «مایکل دودک»، «رام نشده» ساخته «آمات اسکالانته» و «تو و خودت» به کارگردانی «هونگ سانگ-سو» اشاره کرد.

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با کسب دو جایزه بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) و بهترین فیلمنامه درخشش فوق‌العاده‌ای در جشنواره کن امسال داشت. این فیلم روایتگر داستان زن و شوهر جوانی است که در حال اجرای نمایشنامهٔ «مرگ فروشنده» هستند. این زوج پس از اجاره یک آپارتمان مشکلاتی به وجود می‌آید و رابطه میان آنها دچار چالش می‌شود.

به گزارش سایت انجمن فیلم آمریکا،«فروشنده» تاکنون جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره مونیخ آلمان و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم آمستردام را نیز دریافت کرده است و نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار است.

فیلم «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی که امسال نماینده سینمای ایران در بخش اصلی شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین بود، داستان سه جوان است که تحقیقات‌ بدون مجوزشان درباره یک پدیده عجیب در گورستانی قدیمی یک جزیره آن‌ها در معرض خطر قرار می‌دهد.

جشنواره انجمن فیلم آمریکا از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ نوامبر (۲۰ تا ۲۷ آبان) در قلب هالیوود برگزار می‌شود.

*ایسنا