کد خبر: ۱۴۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۷

وزیر کشور: وظیفه دولت ایجاد نشاط سیاسی است

قائم مقام وزیر کشور گفت: یکی از وظایف دولت و وزارت کشور ایجاد نشاط سیاسی در کشور است و باید برای حضور فعال مردم در انتخابات این مهم صورت گیرد.
 قائم مقام وزیر کشور گفت: یکی از وظایف دولت و وزارت کشور ایجاد نشاط سیاسی در کشور است و باید برای حضور فعال مردم در انتخابات این مهم صورت گیرد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد حسین مقیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج افزود: باید اقداماتی که باعث می شود مردم حضور بهتر و بیشتری در فعالیت های سیاسی، اجرایی و اجتماعی داشته باشند را افزایش داد و در جهت ایجاد نشاط سیاسی گام برداشت.
 
وی بیان کرد: تلاش وزارت کشور این است که حضور مردم را در فعالیت های سیاسی واجتماعی پررنگ تر کند و مردم با علاقمندی مسائل سیاسی و اجتماعی را پی گیری کنند.
او گفت: توجه به گروه ها و احزاب سیاسی جزو مسائلی است که وزارت کشور به آن اهمیت می دهد و برای اعتدال فعالیت های حزبی و نشاط سیاسی تلاش خود را به کار گرفته و می گیرد.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اوج نشاط سیاسی را در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم به طوریکه 12 هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی نامزد شده بودند و در بحث مجلس خبرگان نیز با 60 درصد افزایش نامزدها مواجه شدیم.

محمد حسین مقیمی اظهار کرد: در انتخابات سال گذشته آرامش بسیار خوبی برقرار بود و برخلاف انتخابات سال های گذشته هیچگونه برخورد و نزاع گزارش نشد.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، افزود: توجه به حق الناس بودن آرا مردم، اجرای قانون، بی طرفی در انتخابات و ایجاد نشاط سیاسی در کشور، اصول مهم در انتخابات آینده است و مسئولان برگزاری انتخابات باید به این اصول توجه کنند.

مقیمی گفت: برای اینکه شاهد حضور پر رنگ مردم در انتخابات باشیم باید امانتدار باشیم و کاری کنیم که مردم با انگیزه در انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که انتخابات پرشور و در فضایی آرام برگزار شود و مردم با انگیزه ای بالا به انتخاب کاندیدای خود بپردازند که در این صورت هم رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت و هم تراز کشور را در سطح بین المللی بالا می برد.

پنحمین جلسه شورای اداری استان کردستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، استاندار کردستان و مدیران استان در سالن اعظم استانداری کردستان برگزار شد.

*ایرنا