کد خبر: ۱۴۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۲

تشدید بارش و احتمال آبگرفتگی معابر در گیلان

در دو روز آینده در مناطق مرزی غرب کشور و جنوب غرب، پدیده باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز شنبه به سبب افزایش سرعت باد در استان‌های سمنان، مرکزی، قم و جنوب تهران، پدیده باد و گردوخاک محلی دور از انتظار نیست.
 تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی بیانگر استقرار زبانه پرفشار و هوای نسبتاً سرد در نوار شمالی کشور و گذر متناوب موجب تراز میانی جو از این مناطق در 3 روز آینده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ از این‌رو در سواحل غربی خزر و شهرهای شمالی و شمال شرقی کشور، ابرناکی و در برخی ساعت بارش باران پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی در سواحل مرکزی و شرقی خزر، ارتفاعات البرز و استان خراسان شمالی نیز رخ می‌دهد؛ بارش روز جمعه در گیلان شدت بیشتری خواهد داشت و سایر مناطق کشور در 2 روز آینده جوی نسبتاً پایدار دارد.

روز شنبه با گذر موجی در استان‌های واقع در غرب کشور و زاگرس مرکزی افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده رخ خواهد داد.

طی دو روز آینده در مناطق جنوب غرب و مناطق مرزی غرب کشور پدیده باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه به سبب افزایش سرعت باد در مناطقی از جنوب سمنان، استان‌‌‌های مرکزی، قم و جنوب تهران پدید باد و گردوخاک محلی دور از انتظار نیست.

تحلیل‌ دادها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر تقویت جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر در روز جمعه است که سبب تشدید بارش باران در استان گیلان خواهد شد که پیامد آن آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان است؛ از این رو توصیه می‌شود‌ اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

روز آینده بیشینه دمای هوا در تهران 22 درجه و کمینه دمای 12 درجه خواهد بود؛ آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد و اوایل شب افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

فردا شهرکرد با دمای 2 درجه زیر صفر سردترین شهر کشور و اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 15 مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 186.5 درصد افزایش داشته است.

*فارس