کد خبر: ۱۴۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۳

تردید ترامپ در قبول نتایج انتخابات و خشم قانونگذاران جمهوریخواه

 خودداری دونالد ترامپ از بیان صریح این که نتایج رای گیری های انتخاباتی کشورش را هر چه که باشد خواهد پذیرفت، خشم بسیاری از قانون گذاران جمهوریخواه این کشور را برانگیخت و آنها ترامپ را به لطمه زدن به زیربنای دمکراسی در کشورشان متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ خودداری ترامپ از بیان صریح این که در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری کشورش نتیجه آرا مردم را هرچه که باشد خواهد پذیرفت نه تنها به مخدوش تر شدن چهره او در میان رای دهندگان دمکرات آمریکایی و فراجناحی های این کشور منجر شد بلکه خشم بسیاری از قانونگذاران و رهبران حزب جمهوریخواه را نیز بر انگیخت.

سناتور «جف بلیک» از ایالت آریزونا دقایقی بعد از پایان مناظره دیشب در صفحه توییتر خود ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داد و نوشت: این که ترامپ بگوید ممکن است نتایج این انتخابات را نپذیرد دور از منطق و غیر قابل فهم است.

«لیندزی گرام» یک سناتور با نفوذ ایالت کارولینای جنوبی نیز بلافاصله با صدور بیانیه ای ترامپ و امتناع او از قبول رای مردم کشورش را مورد تقبیح قرار داد و نوشت: اگر ترامپ در این رقابت ها شکست بخورد نباید کسی بجز خودش را سرزنش کند.

گرام در ادامه این بیانیه با تاکید بر احترام خود به نظام انتخاباتی و دمکراسی در کشورش نوشته است که ترامپ در این مناظره با تکرار این که انتخابات علیه او دستکاری شده صدمات سنگینی بر حزب جمهوریخواه و کشورش وارد کرده است.

وی بار دیگر تاکید کرده است در صورتی که ترامپ رای کافی نیاورد ، شکست او بدلیل تقلبی بودن این انتخابات نخواهد بود بلکه بخاطر قصور خود او بعنوان یک نامزد انتخاباتی است.

*ایرنا