کد خبر: ۱۴۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۹۱
باهنر:‌

وقتی صحبت‌ کاندیداتوری سردارسلیمانی مطرح شد، من استرس گرفتم/اگر برجام را امضا نکرده بودیم به ضرر منافع ملی بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: عموم وزرای دولت روحانی مجرب هستند و معنی حکومت‌کردن را می‌فهمند و تدابیر خوبی دارند.
 دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: عموم وزرای دولت روحانی مجرب هستند و معنی حکومت‌کردن را می‌فهمند و تدابیر خوبی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدرضا باهنر در برنامه تلویزیونی دست‌خط درباره نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم اظهار کرد:‌ آقای روحانی و دولتش نقاط مثبت خوبی دارند و نقاطی هم دارند که می‌توان نقد کرد. عموم وزرای این دولت مجرب هستند؛ معنی حکومت‌کردن را می‌فهمند و تدابیر خوبی دارند. البته من زمانی به آقای نوبخت گفتم دولت یازدهم یک حسن دارد و آن این است که در اقتصاد ۱۰ سرتیپ دارد و نقطه منفی‌اش این است که یک سرلشکر ندارد تا همه را جمع کند.

او ادامه داد:‌ از زمان آقای خاتمی همواره به دولت‌ها گفته‌ام که در اقتصاد کلان ۳ نفر یعنی وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه باید با هم هماهنگ باشند وگرنه کار پیش نمی‌رود و فکر می‌کنم که این هماهنگی وجود ندارد. البته دولت یازدهم از طرفی همه توان خود را در برجام به کار برد و بیش از این نتوانست. نقدی هم که به دولت وارد است که همه تخم‌مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند روحانی رییس‌جمهور دو دوره‌ای باشد، بیان کرد: عرف تا به حال این بوده که معمولا روسای‌جمهور دو دوره‌ای هستند اما آقای روحانی تا بهمن و اسفند باید ۲ - ۳ کار جدی کند که عبور از رکود و حل مشکل بیکاری از جمله آنهاست. البته نمی‌گویم رکود تا آخر سال تمام شود یا همه بیکاران سر کار بروند اما همین که مردم حس کنند مشکلات اقتصادی در حال حل‌شدن است، کمک خواهد کرد.

او با بیان این که در انتخابات ۹۶ قطعا کاندیدای ریاست‌جمهوری نخواهد شد، تصریح کرد: برای ریاست‌جمهوری اگر قرار است رقابتی باشد، تعدد کاندیداها خیر و برکتی ندارد. بحمدالله در کشور به اندازه کافی داوطلب داریم تا جایی که می‌توانیم داوطلب صادر کنیم. در جبهه اصولگرایی برای انتخاب کاندیدای مورد نظر در حال بررسی ۲۰ تا ۳۰ نفر هستیم اما هنوز به اسم آخری که می‌خواهیم نرسیدیم. البته قحط‌الرجال نداریم و رقابت در انتخابات جدی خواهد بود اما رقابت دوقطبی خشن خوب نیست.

نایب‌رییس پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که چرا ناطق نوری فعالیت‌های سیاسی خود را کم کرده است، یادآور شد: آقای ناطق فعلا حال و حوصله کار میدانی سیاسی ندارد. ما هم زیاد سراغش می‌رویم؛ چرا که ایشان از ظرفیت‌های اصولگرایی است ولی می‌گوید فعلا احساس تکلیفی نمی‌کند.

وی همچنین درباره کنار کشیدن ناطق از جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: دوران دولت نهم و دهم دوران خوبی برای اصولگراها نبود. ما امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دولت‌های نهم و دهم در جناح اصولگرایی استفاده کنیم اما متاسفانه خیلی اختلافات به وجود آمد که خیلی از آنها تقصیر دولت بود. وقتی کسی در تلویزیون به شخصی اتهاماتی می‌زند، این خیلی کار سنگینی است؛ چرا که آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

باهنر همچنین در پاسخ به سوالی درباره سردار سلیمانی تاکید کرد: حاج قاسم از سرمایه‌های بزرگ کشور شده و جزء بقیه‌السیف دفاع مقدس است. شاید هیچ روزی نبوده که از خانه بیرون برود و امید داشته باشد که شب بازمی‌گردد و به قول معروف در بیابان‌ها به دنبال شهادت می‌گردد.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده درباره احتمال کاندیداتوری قاسم سلیمانی و بیانیه‌ای که او در رد این ادعا صادر کرد، گفت: وقتی این صحبت‌ها مطرح شد، من استرس گرفته بودم و فکر می‌کردم یا این حرف‌ها بسیار خام است یا یک توطئه است. حاج قاسم آدم بسیار باتدبیری است و بیانیه‌ای هم که صادر کرد که قصد کاندیداتوری در ریاست‌جمهوری را ندارد، نشان ژرف‌نگری خیلی خوب ایشان بود.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره عملکرد مجلس نهم در مساله برجام اظهار کرد:‌ وقتی حضرت آقا فرمودند سیاست راهبردی ما نرمش قهرمانانه است حس من این بود که باید برجام را جلو ببریم. الان هم می‌گویم اگر برجام را امضا نکرده بودیم قطعا به ضرر منافع ملی ما بود اما این‌ گونه هم نیست که بگوییم برجام همه منافع ما را تامین می‌کند. برگشت به شرایط قبل از برجام همیشه روی میز است و وقتی حس کنیم این بازی برد - برد در حال تبدیل شدن به برد - باخت است، می‌توانیم به آن شرایط بازگردیم.

وی همچنین درباره علی مطهری تصریح کرد: آقای مطهری در بعضی جاها شجاعت خوبی دارد اما بعضی از حرف‌هایش نادر است. بعضی از حرف‌هایی که آقای مطهری را می‌زند را اگر من بخواهم بزنم چند ماه مشورت و فکر می‌کنم اما شجاعت ایشان زیاد است و این حرف‌ها را می‌گوید.

نایب‌رییس پیشین مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: معتقدم کشور را با یک مجلس نمی‌توان اداره کرد و ما باید دو مجلسی بشویم. طبیعی است در مجلس دغدغه نمایندگان، منطقه و حوزه انتخابیه‌شان باشد و اولویت دوم‌شان منافع ملی و بعضی وقت‌ها این‌ها با هم تضاد پیدا می‌کنند به همین دلیل معتقدم باید دو مجلسی باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز بعد از ۳۶ سال برخی مناطق محروم در کشور وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه اعتدالی که باید در کل کشور به وجود می‌آمد، نیامده، البته در بعضی نقاط بلایای طبیعی باعث این اتفاقات شده اما در کل این نقد به ما مسئولین وارد است که بعد از ۳۶ سال چگونه هنوز بعضی جاها در کشور محروم هستند.

به گزارش ایسنا،باهنر در پایان با ذکر خاطره‌ای از برادر شهیدش (شهید باهنر) و این که او خرج تحصیلش را با سختی داده بود، اظهار کرد:‌ می‌ترسم در آن دنیا اولین نفری که یقه من را می‌گیرد، شهید باهنر باشد چون به هر حال من با اسم ایشان کارم را شروع کردم و از خودم چیزی نداشتم.