کد خبر: ۱۴۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۰

مذاکره روسیه با پاکستان درباره سوخو 35 ؟

آناتولی پونچوک معاون سرویس فدرال در امور نظامی-فنی روسیه گفته است که کشورش هیچ مذاکره ای با پاکستان در خصوص فروش جنگنده های سوخو-35 در دستور کار ندارد.
 آناتولی پونچوک معاون سرویس فدرال در امور نظامی-فنی روسیه گفته است که کشورش هیچ مذاکره ای با پاکستان در خصوص فروش جنگنده های سوخو-35 در دستور کار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رسانه های پاکستان این خبر را به نقل از رسانه های روس اعلام کردند.
 
براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پیش از این، قاضی خلیل الله سفیر پاکستان در روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری خلاف این موضوع را مطرح کرده بود.
 
قاضی خلیل الله گفته است که در ماه جولای سال جاری، سهیل امان فرمانده نیروی هوایی پاکستان مذاکرات پرباری را در باره موضوع خرید جنگنده های سوخو-35 از روسیه، با مسکو داشته است.
 
اما طبق اظهارات آناتولی پونچوک 'در حال حاضر، روسیه هیچ مذاکره ای در خصوص تحویل سوخو-35 به نیروهای هوایی پاکستان انجام نمی دهد.'
 
پس از آنکه آمریکا در ماه های گذشته قرارداد فروش جنگنده های پیشرفته اف-16 به پاکستان را لغو کرد، پاکستان اعلام کرد درصورتی که آمریکا در تصمیم خود تجدید نظر نکند، برای تامین نیازهای خود در حوزه نیروی هوایی، به سراغ کشورهای دیگر خواهد رفت.
 
پاکستان مدت زیادی است که قرارداد خرید چهار فروند بالگرد نظامی ام.آی-35 از روسیه را با این کشور امضا کرده است اما روسیه هنوز این بالگردها را تحویل پاکستان نداده است.
 
با وجود این، رفت و آمدهای مقامات دفاعی-نظامی روسیه و پاکستان به کشورهای یکدیگر به ویژه در طول یک سال و نیم اخیر افزایش داشته که حاکی است روند رو به رشد همکاری های نظامی-دفاعی دو کشور است.
 
روسیه کمتر از یک ماه پیش دهها نفر از نیروهای خود را به پاکستان اعزام کرد تا در نخستین رزمایش مشترک نظامی میان دو کشور در خاک پاکستان، شرکت کنند.
*ایرنا