کد خبر: ۱۴۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۸

زلزله 6،6 ریشتری ژاپن را لرزاند

 خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی از توکیو از وقوع یک زلزله 6،6 ریشتری در غرب ژاپن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این گزارش به نقل از مرکز زلزله نگاری توکیو اعلام کرد که یک زلزله 6،6 ریشتری ساعت 2 صبح (به وقت محلی) ایالت توتوری در غرب ژاپن را لرزاند.

براساس این گزارش، اگرچه این زلزله که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد اما طوفان سونامی را در پی نداشته است، با این وجود گزارش های تصویری تلویزیون ان اچ کی این کشور از تخریب چند واحد مسکونی و آتش گرفتن چند واحد دیگر در حریق ایجاد شده از این زلزله در شهرهای یوریهاما و کورایوشی حکایت دارد.

سومی نوری ساکیندا، یک مقام دولتی ژاپن در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از تخریب خطوط ارتباط الکتریسیته و برق منطقه خبر داد و گفت: شدت این حادثه به حدی بود که تا لحظه مخابره خبر، برق بیش از 40 هزار واحد مسکونی منطقه قطع شد و حرکت قطارهای سریع السیر آن نیز متوقف شده است.

وی افزود: خوشبختانه این زلزله بر نیروگاه هسته ای منطقه هیچ تاثیر منفی نگذاشته است.

کشور ژاپن بر روی چهار گسل بزرگ زلزلزه خیز زمین قرار دارد و سالانه هزاران زلزله بزرگ و کوچک را تجربه می کند، اما سازه های این کشور به گونه ای طراحی شده اند که می توانند زلزله تا نزدیک 7،5 ریشتر را نیز تحمل کنند بدون اینکه در ساختار زیربنایی آنها تاثیر مخرب بگذارد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۱ یکی از شدیدترین زلزله های این کشور با قدرت 9 ریشتر در آب های نزدیک ژاپن روی داد که امواج عظیم سونامی را نیز بلند کرده بود.

در آن حادثه نه تنها بیش از ۱۶ هزار نفر جان باخته و بیش از ۲۵۰۰ نفر نیز هنوز مفقود هستند، مواد هسته ای نیروگاه اتمی فوکوشیما نیز به دریا نشست کرده بود.

البته از سال ۲۰۱۱ میلادی به این طرف و فاجعه اتمی فوکوشیما تاکنون بیش از ۵۰ راکتور و نیروگاه اتمی در ژاپن تعطیل شده است.

با وجود گذشت پنج سال از آن زمان هنوز جنبش های ضد هسته ای در ژاپن فعال هستند و به دولت امکان از سرگیری فعالیت راکتورها را نداده اند.