کد خبر: ۱۴۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۰

مقایسه استعفاهای دولت احمدی نژاد و روحانی

 برخلاف دولت گذشته که تقریبا همه استعفاها یا برکناری‌های آن همراه با کدورت و جنگ و جدل بود، استعفاهای این دولت بسیار مدنی و آرام رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نه هيچ‌كدام دودستي به وزارتخانه چسبيده بودند كه در هر شرايطي و با هر خفتي بخواهند در صندلي وزارت باقي بمانند و نه آنكه حاضر بودند براي بقاي خود وارد چالشي سياسي و غيراخلاقي با رييس‌جمهور شوند. متقابلا رييس‌جمهور نيز براي عوض كردن آنان نيازمند تخريب و تحقير مثل رييس‌جمهور قبلي نبود، بلكه با احترام و رفتاري اخلاقي از وزارت رفته‌اند، به طوري كه در ادامه نيز مي‌توانند همكار و همراه يكديگر باشند.

اين نوع جدا شدن را مقايسه كنيد با وضعيتي كه در جريان بركناري وزير امور خارجه در دولت احمدي‌نژاد شاهد بوديم كه يك آبروريزي تمام عيار براي كشور و نيز هر دو طرف آن رويداد بود و اعتبار سياسي كشور را خدشه‌دار كرد. آن را مقايسه كنيد با كنار رفتن وزراي ديگر آن دولت كه بركنار شده‌ها هنوز هم كدورت‌ها و نقدهاي شديدي را عليه آن دولت ابراز مي‌كنند.
 
مقايسه كنيد با بركناري وزير اطلاعات كه منجر به دخالت مقام معظم رهبري شد. مقايسه كنيد با استيضاح وزير كار كه به آن افتضاح مشهور منجر شد. و همه اينها عوارض سياسي و اقتصادي گوناگوني را براي كشور به بار مي‌آورد.

*اعتماد