کد خبر: ۱۴۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۰

باران، میهمان 18 استان کشور می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در این هفته باران در 18 استان کشور می بارد و هوا همچنان روند سرد شدن را طی می کند.
 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در این هفته باران در 18 استان کشور می بارد و هوا همچنان روند سرد شدن را طی می کند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد اصغری؛گفت: امروز خیرآباد در استان زنجان با 4 درجه زیر صفر سردترین شهر کشور بود.

وی افزود: دمای هوای تهران صبح امروز در سردترین زمان به 11 درجه بالای صفر رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز سه شنبه به صورت میانگین سردترین روز هفته خواهد بود.

وی با بیان اینکه سواحل غربی دریای خزر بیشترین بارش ها را در 24 ساعت گذشته داشته است، گفت: بارش در سواحل دریای خزر امروز، فردا و پس فردا نیز ادامه خواهد داشت و شدت این بارش ها در مناطق شرقی ضعیف تر خواهد بود.

اصغری افزود: فردا موجی از غرب کشور عبور می کند که در ارتفاعات کرمانشاه،ایلام،چهار محال و بختیاری ،لرستان و احتمالا جنوب کردستان بارش به همراه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا هوای کشور به صورت کلی آرام است اما در ارتفاعات با مه گرفتگی همراه خواهد بود، گفت: دوشنبه عصر با نفوذ یک سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور باران می بارد.

اصغری تاکید کرد: استان های تهران،البرز،قزوین،زنجان،همدان،مرکزی،لرستان،چهارمحال و بختیاری،ایلام،کردستان،کرمانشاه،آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و با تاخیر در شرق کشور  خراسان شمالی و کمی ضعیف تر استان خراسان رضوی از دوشنبه بعد از ظهر بارانی است.

وی گفت: با وزش باد در جنوب شرق کشور در استان های مرزی با کشور عراق شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود و با توجه به فعالیت چشمه های گرد و خاک در عربستان در استان بوشهر شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

*میزان