کد خبر: ۱۴۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۷

عطریانفر: ترمیم کابینه شجاعت بود

 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه تغییر کابینه براساس شجاعت، عقلانیت و مصلحت‌سنجی زمانی انجام شد، گفت: رویکرد روحانی در تغییر کابینه حتما متفاوت از احمدی‌نژاد است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد عطریانفر در واکنش به تصمیم رییس جمهور برای ترمیم کابینه در این مقطع زمانی و مباحث مطرح شده پیرامون به مصلحت بودن و شجاعت رییس جمهور در این موضوع گفت: شجاعت با مصلحت در تعارض نیست. شجاع کسی است که مبتنی بر شجاعت و مصلحت سنجی انجام عملی را تشخیص می دهد و دست به اقدام می زند، به تعبیری شجاعت اعمال تشخیص‌اش را دارد اما انسان متهور ممکن است کسی باشد که بدون مصلحت سنجی، تعقل لازم و عقلانیت کافی وارد صحنه عمل شود.

وی رئیس جمهور را دارای ویژگی های شجاعت، عقلانیت و مصلحت سنجی برای تصمیم گیری و به اجرا درآوردن تصمیمات خواند و درباره مناسب بودن زمان ترمیم کابینه و میزان اثربخشی آن تا انتخابات ریاست جمهوری افزود: انجام یک کار را بدون درنظر گرفتن مسائل بعد و قبل از آن نمی توان ارزیابی کرد حتما در این مقطع تشخیص رئیس جمهور بر ترمیم بوده است. نمی توان گفت زودتر یا دیرتر باید تغییر کابینه را انجام می داد. تشخیص رئیس جمهور تابع شرایط، صلاحیت سنجی ها و زمان است از این جهت ما نمی توانیم روی تصمیم گیری یا تصمیم سازی رئیس جمهور بدون اینکه مبانی مدنظر او را دقیق مطلع باشیم صلاح سنجی زمانی کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: رویکرد آقای روحانی در تغییر کابینه حتما متفاوت از آقای احمدی نژاد است اگرچه در آن دوره تغییرات خیلی سریع، تند و پرشتابی می دیدیم چون نسبت به رئیس جمهور موجود چنین تصوری نیست و اطمینان خاطر داریم علی القاعده تصمیم او که تابعی از مصلحت گرایی ها و عقلانیت ها است در همین زمان معنی و مفهوم پیدا می کرد.

وی درباره ضرورت ترمیم و تغییر کابینه برای تجدید قوای دولت در ماه های باقیمانده، یادآور شد: هر تغییری یک ترمیم است علی القاعده تغییر تابعی از یک مصلحت گرایی است که برخی از مشکلات پیشین را ترمیم می کند ولی اینکه اسم تغییر سه نفر در کابینه را ترمیم گسترده بگذاریم، خیر ترمیم گسترده ای نیست.

عطریانفر درباره موضع منتقدان بر اولویت داشتن اعمال تغییرات کابینه در حوزه اقتصادی، بیان کرد: اگر آن عزیزان که چنین توقعی دارند خودشان رئیس جمهور بودند نیت شان را عملیاتی می کردند اما رئیس جمهور مستقر فعلا تشخیص‌اش بر همین حوزه هایی است که تغییرات را اعمال کرد.

*خبرآنلاین