کد خبر: ۱۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۴

ولایتی: دست سعودی‌ها در منطقه رو شده

علی‌اکبر ولایتی صبح امروز (شنبه) در این اجلاس که در بغداد و با حضور حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و سیدعمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و شماری از شخصیت‌های جهان اسلام برگزار شد حضور یافت.
 علی‌اکبر ولایتی صبح امروز (شنبه) در این اجلاس که در بغداد و با حضور حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و سیدعمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و شماری از شخصیت‌های جهان اسلام برگزار شد حضور یافت.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به سرکوب‌های مسلمانان در برخی کشورهای منطقه به دست حکومت‌های‌شان، تأکید کرد: در بسیاری از این تنش‌ها دست سعودی‌ها رو شده است و می‌دانیم که آن‌ها از این حکومت‌های سرکوبگر حمایت می‌کنند.

ولایتی با بیان این که پنج سال از آغاز موج بیداری اسلامی گذشته است، گفت: این مجمع با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی شکل گرفت و باید بدانیم که امروز جریان تکفیری به دنبال به انحراف کشیدن موج بیداری اسلامی است.

او ادامه داد: همه مسلمانان وظیفه دارند بیش از گذشته در مقابل اندیشه ویرانگر تکفیری موضع‌گیری کرده و تلاش کنند ریشه این شر را بخشکانند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به مبارزات مردمی ملت سوریه و عراق،‌ خاطرنشان کرد: در سوریه مردم در مقابل داعش ایستاده و پیشروی‌های بسیار خوبی داشتند و در مسیر به شکست کشاندن داعش حرکت می‌کنند.

ولایتی تأکید کرد: مسلمانان وظیفه دارند در برابر اندیشه تکفیری در مسیر بیداری اسلامی حرکت کنند. تکفیری‌ها و رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه‌افکنی و تجزیه کشورهای منطقه هستند چرا که منافع خود را در نزاع منطقه‌یی تدارک دیده‌اند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با تأکید بر این که پیروزی‌های به دست آمده امروز به برکت مفاهیم اسلامی است، افزود: تروریسم تکفیری در عراق و سوریه دست به کشتار می‌زند و برای مقابله با آن‌ها لازم است که همه در مسیر بیدای اسلامی گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد به سیاست‌های عربستان سعودی، گفت: آن‌ها در مبارزات خود صادق نیستند و یا خود را به آن راه می‌زنند. این در حالی است که مردم سوریه با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند و نیروهای مردمی در عملیات آزادسازی موصل همگام با نیروهای دیگر حرکت می‌کنند. علاوه بر این نیروهای مردمی در عراق هم پابه‌پای ارتش، ‌نیروهای پلیس و کردها به دنبال آزادسازی موصل هستند. در این شرایط مهم‌ترین نکته این است که اجازه حرکت تروریست‌ها از موصل به سمت مناطق دیگر را ندهیم.

ولایتی با اشاره به بمباران یمن به دست عربستان سعودی، گفت: بیش از یک سال و نیم است که سعودی‌ها یمن را بمباران می‌کنند ولی مردم دست از مبارزه خود برنداشتند. ما در این کشور شاهد جنایات بسیاری هستیم که سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی در مقابل انصارالله قرار گرفته است و عربستان سعودی هم نشان داده است جز حرف زور نمی‌فهمد. با این حال مردم مبارز یمن دست از ایستادگی برنمی‌دارند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی هم‌چنین با اشاره به مبارزه مردم بحرین با حکومت این کشور، تأکید کرد: مردم بحرین راه مبارزه مسالمت‌آمیز را در پیش گرفته‌اند ولی حاکمیت این کشور آن‌ها را سرکوب می‌کند.

وی ادامه داد: حاکمان بحرین شیخ عیسی قاسم عالم دینی این کشور را حبس کرده و به دنبال سلب تابعیت از او هستند.

ولایتی در پایان تأکید کرد: این مسائل تنها مربوط به منطقه ما نیست و در آفریقا هم شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر نیجریه مورد شکنجه قرار گرفته است و در چنین شرایطی چاره‌ای به جز بازگشت به اسلام اصیل و هم‌صدایی در مسیر بیداری اسلامی برای مقابله با دشمنان وجود ندارد.

*خبرآنلاین