کد خبر: ۱۴۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۱

مرگ مشکوک دخترک 7 ساله حین عمل جراحی

فاضلیان از تشکیل پرونده در رابطه با فوت دختربچه هفت ساله حین عمل آپاندیس در کرج خبر داد و گفت: دادستان مرکز استان البرز به محض اطلاع از موضوع دستور اقدامات قانونی لازم در مورد بررسی موضوع و تشخیص علت فوت را صادر می‌کند.
 فاضلیان از تشکیل پرونده در رابطه با فوت دختربچه هفت ساله حین عمل آپاندیس در کرج خبر داد و گفت: دادستان مرکز استان البرز به محض اطلاع از موضوع دستور اقدامات قانونی لازم در مورد بررسی موضوع و تشخیص علت فوت را صادر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رئیس کل دادگستری استان البرز در تشریح جزئیات فوت دختر بچه هفت ساله حین عمل آپاندیس در کرج اظهار کرد: در این رابطه پرونده تشکیل شده است و منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم.

وی گفت: روز چهارشنبه دختر بچه‌ای به دلیل درد حاد در شکم به یکی از بیمارستان‌های استان البرز مراجعه می‌کند و در قسمت اورژانس ویزیت شده و پزشک عمومی و پزشک جراح تأیید می‌کنند که وی باید تحت عمل آپاندیس قرار گیرد.

فاضلیان افزود: ساعت 14:30 روز پنجشبه وی به اتاق عمل منتقل می‌شود که بلافاصله پس از تزریق داروی بیهوشی توسط پزشک متخصص به دلیل ایست قلبی فوت می‌کند و عملیات احیا نیز مثمرثمر واقع نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین گفت: دادستان مرکز استان به محض اطلاع از موضوع دستور اقدامات قانونی لازم در مورد بررسی موضوع و تشخیص علت فوت را صادر می‌کند و توسط پزشکی قانونی نمونه‌های لازم از جسد گرفته شده و پرونده در حال بررسی است.

وی ادامه داد: از پزشکی قانونی استان البرز نیز خواسته شده است با قید فوریت و دقت عمل موضوع از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرد، اول اینکه در ابتدا مشخص کند که از جنبه درمانی و نحوه عمل بیمارستان در پذیرش چه اقداماتی صورت گرفته و ثانیا نحوه درمان وی، قصور احتمالی کادر پزشکی  و همچنین ماهیت داروهای مصرف شده از حیث سلامت، تاریخ مصرف و ... را مورد بررسی قرار دهد.

این مقام قضایی در استان البرز تصریح کرد: به محض مشخص شدن نتیجه تصمیمات قضایی لازم متعاقبا اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: تاکنون شکایتی از سوی خانواده متوفی مطرح نشده است.

فاضلیان در ادامه بیان کرد: هنوز علت فوت مشخص نیست، معاینات باید صورت گیرد و پزشکی قانونی اعلام کند که آیا دراین رابطه قصوری صورت گرفته است یاخیر؟

رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین گفت: در حال حاضر نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد و پرونده تحت بررسی است.

*میزان