کد خبر: ۱۴۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۶

دانشمندان در مورد زمین 2045 چه فکر می کنند؟

بسیاری از دانشمندان معتقدند که زمین در سال ۲۰۴۵ مکان بسیار متفاوتی خواهد بود. و وسایل جدید و عجیبی به دنیای کنونی اضافه می شوند که اکنون شاید تنها در رویا بتوان آنها را دید.
 بسیاری از دانشمندان معتقدند که زمین در سال ۲۰۴۵ مکان بسیار متفاوتی خواهد بود. و وسایل جدید و عجیبی به دنیای کنونی اضافه می شوند که اکنون شاید تنها در رویا بتوان آنها را دید.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پیش بینی آینده همواره مملو از چالش بوده، اما زمانی که این حرف با پیشرفت های تکنولوژیکی و آینده گری می شود، بهتر است به سراغ کارشناسان این زمینه برویم تا بهترین اطلاعات را در اختیار ما بگذارند.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته و دفاعی آمریکا که در سال ۱۹۵۸ راه اندازی شد، پشت برده برخی از بزرگ ترین اختراعات و ابداعات تاریخ ارتش است، که این فناوری ها بعضا به بازار فناوری های غیرنظامی نیز رسیده اند. این فناوری ها شامل چیزهایی مانند ربات های پیشرفته، سیستم های جهانی موقعیت یاب، و اینترنت می شود.

حالا چه اتفاقی در سال ۲۰۴۵ خواهد افتاد؟

این بسیار محتمل است که روبات ها و تکنولوژی های مصنوعی به دسته ای از صنایع خانگی و مصارف روزمره تبدیل شوند. هواپیماهای بدون سرنشین جهش خود را از استفاده نظامی به بازار غیر نظامی ادامه خواهند داد، و ماشین های خودران به نهایت پیشرفت خود رسیده و به راحتی مسافران را جا به جا می کنند.

اما دانشمندان دارپا حتی ایده های بزرگ تری دارند. در یک سری ویدئو که در سال گذشته با نام "پیش به سوی آینده” منتشر شد، سه پژوهشگر پیش بینی ها و تصور خود خود از آینده را تا ۳۰ سال دیگر بیان کردند.

دکتر جاستین سانچز، عصب شناس و مدیر فناوری زیستی دفتر دارپا، معتقد است که بشر به نقطه ای می رسد که می تواند همه چیز را با ذهن خود کنترل کند. او این باره گفت: "دنیایی را تصور کنید که در آن می توانید فقط با استفاده از افکارتان محیط زیست زندگی خود را کنترل کنید. در مورد کنترل قسمت های مختلف خانه خود با استفاده از ارسال سیگنال های مغزی فکر کنید، و یا حتی برقراری ارتباط با دوستان و خانواده تنها با استفاده از فعالیت عصبی مغز.”

با توجه به آن چه سانچز گفت، DARPA مشغول کار بر روی neurotechnologies است که می تواند در آینده این پیش بینی ها را عملی کند. در حال حاضر هم نمونه هایی از پیشرفت در این زمینه وجود دارد، مانند کنترل اندام های مصنوعی و فلج با کمک مغز، که درست در هفته گذشته دارپا برای اولین بار این تکنولوژی شگفت انگیز را با به کار گیری بر روی مردی که از ناحیه کمر فلج بود نشان داد.

مسلما در آینده شاهد فناوری های پیشرفته تری از این سیستم و تکنولوژی های دیگر خواهیم بود. استفانی تامپکینز زمین شناس و رییس دفتر علوم و دفاع دارپا می گوید بسیاری از چیزهای هیجان انگیز دیگر می توانند ساختمان ها و اشیا اطراف ما را تغییر دهند. او فکر می کند که ما قادر خواهیم بود چیزهایی بسازیم که بسیار قوی و محکم هستند و در عین حال هم سبک وزن می باشند.

پم ملروی مهندس هوافضا و فضانوردی سابق که در حال حاضر معاون مدیر در فناوری های تاکتیکی دفتر دارپا می باشد گفت: "من فکر می کنم که در سال ۲۰۴۵ انسان ها رابطه بسیار متفاوتی با ماشین آلات اطراف خود خواهند داشت. معتقدم زمانی فرا خواهد رسید که بشر می تواند به راحتی و با صحبت کردن یا فشار یک دکمه با ربات ها و ماشین ها ارتباط برقرار کند و دیگر نیازی به استفاده از صفحه کلید و یا سیستم های تشخیص صدا ابتدایی نداشته باشد.”

او ادامه داد: "برای مثال، در حال حاضر فرود هواپیما مراحل متعددی دارد که باید انجام شود تا هواپیما آماده فرود گردد. از ناوبری، تا خروج از حالت کروز و باز کردن دریچه های چرخ و خارج کردن آن ها. تمام این مراحل می تواند به صورت هوشمند و یا تنها با فشار یک دکمه انجام شود.”
 
از طرفی ملروی فرود هواپیما را یکی از پیش پا افتاده ترین امور در مورد آینده هوافضا و فرود هواپیما می داند. در سال ۲۰۴۵، خلبان ممکن است فقط چند کلمه بگوید و سیستم کامپیوتری خود هواپیما به صورت خودکار برای فرود آماده شود و مراحل پیچیده کار را انجام دهد. یا شاید حتی با وجود هوش مصنوعی به خلبان هم نیازی نباشد.

به هر حال، جهان ما پر از ناشناخته ها و علومی است که هنوز به آن دست نیافته ایم. دست یابی به فناوری های نوین ممکن است زمان بر باشد، اما با حاصل شدن آن، مسلما زندگی جامعه بشری تغییر خواهد کرد. امیدواریم تمام کسانی که در راه پیشرفت تکنولوژی و رفاه جامعه بشری تلاش می کنند، موفق باشند.

*کلیک