کد خبر: ۱۴۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۸

هشدار ارتش سوریه به ترکیه

ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای، اقدام نیروهای ارتش ترکیه در ورود به خاک این کشور و حملات نیروهای تحت حمایت ترکیه به شمال سوریه را نقض آشکار حاکمیت ملی این کشور دانست و تأکید کرد که این اشغالگری‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.
 ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای، اقدام نیروهای ارتش ترکیه در ورود به خاک این کشور و حملات نیروهای تحت حمایت ترکیه به شمال سوریه را نقض آشکار حاکمیت ملی این کشور دانست و تأکید کرد که این اشغالگری‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فرماندهی کل ارتش سوریه هر گونه عملیات ارتش ترکیه در خاک سوریه را محکوم کرد.

ارتش سوریه شنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «رژیم اردوغان، [رئیس جمهور ترکیه] با حمایت مالی از تروریست‌ها، آموزش و تجهیز آن‌ها به تسلیحات و اجازه ورود به گروه‌های تروریستی از مرزهای خود به داخل خاک سوریه از ابتدای جنگ بی‌رحمانه علیه این کشور، نقش کثیفی را بازی می‌کند».

به گزارش خبرگزاری رسمی «سانا» سوریه، در این بیانیه‌ آمده است: «موفقیت‌های ارتش سوریه عربی و هم‌پیمان‌های آن در جنگ علیه تروریسم و به ویژه در شهر حلب، خیال‌های خام و نقشه‌های "تورانی" خود در سوریه و منطقه، او را به سمت تشدید دشمنی‌ علیه سوریه سوق داده و شهرک‌ها و روستاهای شمال شهر حلب را بمباران می‌کند و یگان‌هایی از ارتش ترکیه را وارد خاک سوریه کرده و با حملات توپخانه‌ای و تانک‌های خود به طور مستقیم از تروریست‌ها حمایت می‌کند تا این گروه‌ها بتوانند اقدامات وحشیانه‌ی خود را در حق شهروندان سوری در ریف شمالی حلب انجام دهند».

فرماندهی کل ارتش سوریه تأکید کرد، موضع خصمانه‌ی جدید رژیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خطرناک بوده  و نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه است و هرگونه حضور یگان‌های ارتش ترکیه در داخل اراضی سوریه به هر شکلی باشد مردود و غیر قابل قبول است.

ارتش سوریه تصریح کرد که با نیروهای ترکیه در داخل سوریه همانند نیروهای متجاوز و اشغالگر رفتار خواهد کرد و با تمامی قوا در برابر آن خواهد ایستاد.

منابع خبری نزدیک به ارتش سوریه و همچنین نزدیک به گروههای مسلح  عصر جمعه (دیروز) از احتمال عملیات گروه‌های تروریستی از جنوب غرب شهر حلب خبر دادند.

یک کانال خبری در فضای مجازی، وابسته به تروریست‌ها در حلب دیروز اعلام کرد که مرحله چهارم عملیات موسوم به «حماسه بزرگ حلب» با حمله نیروهای وابسته به ترکیه تحت ائتلاف «سپر فرات» به مواضع ارتش سوریه و متحدانش در شمال شهر حلب آغاز خواهد شد.

با نزدیک شدن نیروهای تحت حمایت ترکیه به شمال شهر حلب احتمال دارد این نیروها با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت درگیر شوند.

ارتش سوریه به کمک نیروهای خود ماه گذشته توانست با ترمیم حلقه محاصره تروریست‌ها در حلب، برای دومین بار این شهر را محاصره کند.

نیروهای محور مقاومت با تنگ کردن حلقه محاصره توانستند به سمت داخل شرق حلب پیشروی کرده و برخی از مناطق این شهر را به تصرف خود درآوردند.

سخنگوی ارتش روسیه در ساعات پایانی شب گذشته، تأکید کرد که بیش از 1200 تروریست به همراه موشک‌های ضد هواپیما و تانک قصد دارند از جنوب غربی شهر حلب محاصره را بشکنند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که در بین این تعداد تروریست بیش از 30 تروریست انتحاری وجود دارد که قصد دارند به مواضع ارتش سوریه حمله کنند.

*فارس