کد خبر: ۱۴۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۲

14 نفر متهم به اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان

 سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اشاره به اینکه بازداشت زنجیره‌وار مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه خواهد داشت، از لیست ۱۴ نفره متهمان به اختلاس در این صندوق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اشاره به اینکه بازداشت زنجیره‌وار مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه خواهد داشت، از لیست ۱۴ نفره متهمان به اختلاس در این صندوق خبر داد.
 
حسین مقصودی با بیان اینکه اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشخص می‌شود، گفت: اکنون اسامی 14 فردی که در این اختلاس دست داشته‌اند را در اختیار دارم که تاکنون اسامی 7 نفر آن‌ها افشا شده؛ لذا بازداشت زنجیره‌وار مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستگیری این افراد توضیح داد: به‌یقین افراد بازداشت شده اعتراف‌هایی داشته‌اند؛ درواقع گزارشاتی از وزارت اطلاعات، قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور دراین خصوص ارائه و جمع‌آوری شده است.

وی در توضیح ارتباط یک تهیه‌کننده با صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: تهیه‌کنندگان یک سریال به صندوق ذخیره فرهنگیان مقروض بودند. طی بررسی‌ها نیز مشخص است که آنها بدهی خود را از طریق واگذاری یک زمین پرداخت کرده اما طبق مدارک موجود مبلغ ریالی زمین واگذارشده از بدهی آنها پایین‌تر است درواقع باید دلیل بازداشت آقای الف را تا این لحظه "نحوه پرداخت بدهی خود به صندوق" بدانیم.

مقصودی با بیان اینکه تخلفات منتسب به صندوق ذخیره فرهنگیان بارها از سوی وزیر سابق آموزش و پرورش تکذیب شد، ضمن آنکه وی به درخواست‌های استعفا نیز توجه نکرد اما در نهایت مجبور به پذیرفتن درخواست فراکسیون امید در این زمینه شد، گفت: فانی باید با در کوتاهترین مدت و بی‌تأمل با موضوع اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان برخورد می‌کرد اما بجای برخورد، گزینه «کتمان» را انتخاب کرد.

*خانه ملت