کد خبر: ۱۴۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۳

کناره‌گيري عارف تکذیب شد

 اواسط مهر بود که سيدمحمد خاتمي، در نامه‌اي به رئيس شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، اعضاي جديد اين تشکل را منصوب کرد و پس از آن، اولين جلسه شوراي‌عالي با ترکيب جديد، تشکيل شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اواسط مهر بود که سيدمحمد خاتمي، در نامه‌اي به رئيس شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، اعضاي جديد اين تشکل را منصوب کرد و پس از آن، اولين جلسه شوراي‌عالي با ترکيب جديد، تشکيل شد. در اين جلسه ۲۰ حزب عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و چهار حزب جديد اصلاح‌طلب و همچنين ۱۵ نفر از شخصيت‌هاي ملي و حقيقي جريان اصلاحات، شامل مرتضي حاجي، محسن مهرعليزاده، محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوي‌لاري، مرتضي مبلغ، سيدمحمود ميرلوحي، مصطفي معين، ابوالقاسم سرحدي‌زاده، محمد سلامتي، جعفر توفيقي، صادق بناب، حسين مرعشي، الهه کولايي، محمدجواد حق‌شناس و حسن رسولي حضور داشتند.
 
در اين جلسه ابتدا هیأت‌رئيسه موقت انتخاب شدند که بازهم اعضاي اين شورا، محمدرضا عارف را به‌عنوان رئيس موقت انتخاب کردند؛ البته قرار بود سه نماينده فراکسيون اميد هم در اين جلسه حضور داشته باشند ولي به‌دليل اينکه نمايندگان فراکسيون، انتخاب نشده بودند، اين جلسه بدون حضور آنها تشکيل شد ولي طبق اخبار رسيده، جلسه امشب شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان درحالي برگزار مي‌شود که سه نماينده فراکسيون اميد هم در اين جلسه حضور دارند. فراکسيون اميد، 6 صبح امروز، (يکشنبه) در جلسه‌اي فوق‌العاده در ساختمان مشروطه مجلس، تشکيل جلسه مي‌دهند تا سه نماينده خود در شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان را انتخاب کنند.
 
طبق اظهارات يک منبع آگاه، پیش از برگزاري جلسه، تصور بر اين است که افراد متقاضي عضويت در شوراي‌عالي سياست‌گذاري، تعداد کمي باشند؛ براي همين، قرار بود در جلسه هیأت‌رئيسه فراکسيون اميد اين رأي‌گيري انجام شود ولي به‌دليل استقبال زياد نمايندگان عضو فراکسيون، تصميم بر اين شد که در مجمع عمومي فراکسيون، اين رأي‌گيري انجام شود.
 
گفتني است؛ فقط يک روز مانده تا برگزاري انتخابات هیأت‌رئيسه دائم شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، خبر انصراف و اصرار محمدرضا عارف بر خودکناره‌گيري از رياست دائم شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان در فضاي مجازي در سطحی وسيع منتشر شد. در اين خبر تکذيب‌شده، آمده بود: «روز گذشته، جلسه شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، درحالي به رياست عارف برگزار شده است که او در اين جلسه، پيشنهاد خود مبني بر کناره‌گيري از رياست دائم اين شورا را مطرح کرده است.»
 
البته اين خبر واکنش برخي اعضاي شوراي سياست‌گذاري را به‌همراه داشت و آنها اين شايعه را تکذيب و در راستاي اهداف شخصيِ برخي تنگ‌نظران دانستند. محمود ميرلوحي در گفت‌وگو با «وقايع‌اتفاقيه» در‌اين‌باره گفت طرح اين شايعات از سوي برخي افراد بيکار که البته غرض‌ورزي شخصي دارند، انجام مي‌شود تا روند کار شورا را دچار اخلال کند. همچنين ژاله فرامرزيان، دبير موقت هیأت‌رئيسه اين شورا نيز در گفت‌وگو با «وقايع‌اتفاقيه» تأکيد کرد قطعا همگرايي موجود در جريان اصلاح‌طلب، باعث ناراحتي و نگراني برخي افراد شده است؛ بنابراين تلاش مي‌کنند براي خدشه‌دار کردن اين همگرايي، رفتاري از خود بروز دهند که قطعا راه به جايي ندارد. او همچنين خبر داد امروز، يکشنبه، دومين جلسه شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان به رياست محمدرضا عارف برگزار مي‌شود و پس از رأي به آيين‌نامه برگزاري جلسات شورا، انتخابات هیأت‌رئيسه دائم برگزار خواهد شد.
 
دبير هیأت‌رئيسه موقت شوراي‌عالي تصريح کرد: اين خبر صحت ندارد و حتي طرح موضوع هم نشده است. جلسه قبل با رياست دکتر عارف تشکيل شد و آيين‌نامه شورا را تدوين و بررسي کرديم و فردا، يکشنبه، پس از رأي به آيين‌نامه شورا و تصويب آن، هیأت‌رئيسه دائم هم متناسب با آيين‌نامه انتخاب مي‌شوند.
 
فرامرزيان ادامه داد: از آنجايي‌که در جريان اصلاح‌طلب، همگرايي وجود دارد و تنها ظرفيتي که مي‌تواند عامل پيروزي يک جريان سياسي شود همين همگرايي و تعامل است، برخي چشم ديدن اين موفقيت را ندارند؛ بنابراين با طرح چنين شايعاتي، سعي در دلسردي و ايجاد انشقاق در اين جريان دارند که قطعا به نتيجه نخواهند رسيد.
 
او ادامه داد: البته ممکن است برخي با طرح اين موضوعات به دنبال اهداف شخصي باشند، ولي شوراي‌عالي فعاليت خود را به طور جدي شروع کرده و تا پايان انتخابات رياست‌جمهوري 96 هم برنامه دارد و با قدرت، مسيري را که براي آينده ترسيم کرده است، دنبال مي‌کند.
همچنين محمود ميرلوحي، ديگر عضو شوراي سياست‌گذاري در گفت‌وگو با «وقايع‌اتفاقيه» گفت: اين شايعه را تکذيب مي‌کنم، دکتر عارف به‌عنوان رئيس موقت شوراي‌عالي، مشغول به فعاليت است و چنين موضوعي به هيچ‌وجه مطرح نبوده و نيست و اين دست شايعات از طرف برخي افراد بيکار که البته اهدافي سياسي را دنبال مي‌کنند، مطرح مي‌شود.
 
او تصريح کرد: رقيب، چون نتوانسته سازو کار انتخاباتيِ مناسبي داشته باشد، تصور مي‌کند با اين شيوه ممکن است فرصتي به‌دست‌ آورد تا بتواند دوستان و همفکران خود را براي انتخابات آينده دلگرم کند؛ البته تأکيد مي‌کنم اين افراد بيکار و دلخوش به اين شايعات هستند و اهداف سياسي را دنبال مي‌کنند که نتيجه‌اي ندارد.
*وقایع اتفاقیه