کد خبر: ۱۴۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷

بازگشت درگیری‌ها به جبهه حلب پس از پایان آتش‌بس

 با پایان مهلت تعیین شده برای آتش‌بس انسانی در حلب درگیری‌ها به جبهه حلب بازگشت. این درگیری‌ها عمدتا بر محور بعیدین در شمال و محور صلاح‌الدین در جنوب غرب محله‌های شرقی حلب متمرکز بود و نیروی هوایی سوریه اعلام کرده است که مقرهای گروه‌های مسلح در محله‌های شرقی را هدف گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه در این راستا علاوه بر درگیری در محور شمال پیشروی را در برخی ساختمان‌ها در داخل محله صلاح‌الدین در جنوب غرب محله‌های شرقی حلب محقق ساخت و مانع تلاش افراد مسلح برای نفوذ به منطقه از طریق محور ضهره عبدربه اللیرمون در شمال غرب حلب شد.

این در حالی است که داعش هزاران شهروند سوری را در شهر دیر الزور محاصره کرده و اجازه دسترسی آنها را به مواد اساسی نمی‌دهد در حالی که هواپیماهای سوری و روسی کمک‌ها را برای آنها می‌اندازند.

آتش‌بس انسانی در محله‌های شرقی حلب از روز پنجشنبه اجرایی شد در حالی که سازمان ملل اعلام کرده است، نتوانسته زخمی‌ها را از این مناطق خارج کند.

سخنگوی دفتر سازمان ملل به خبرگزاری نووستی گفت: خارج کردن افراد بیمار و زخمی به همراه خانواده‌هایشان در حلب درصبح روز شنبه غیرممکن بود و امیدواریم سازمان ملل تمامی تضمین‌های لازم  را به طرفین درگیری بدهد.

 ینس لارکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل افزود: تیراندازی با سلاح سبک به هتلی که مقر سازمان ملل در آنجا قرار داشت صورت گرفت و یکی از کارمندان سازمان در این هتل شدیدا زخمی شد.

وی ادامه داد: سازمان ملل و شرکای آن به محض فراهم شدن شرایط آماده خارج کردن افراد زخمی هستند.

سخنگوی اداره کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفت: این سازمان همچنان امیدوار است که به توافقی برای خروج زخمی‌ها دست یابد و تضمین‌هایی برای حفظ جان مجریان این عملیات از سوی تمامی طرفین درگیری به دست آورد.

وی اظهار داشت که حدود ۲۰۰ زخمی و بیمار باید از منطقه خارج شوند و سازمان در مذاکرات درباره توافقی در این زمینه شرکت نمی‌کند.

*ایسنا