کد خبر: ۱۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۶

امکان ویرایش اطلاعات سرشماری اینترنتی

رئیس مرکز آکار ایران با پایان یافتن مهلت مشارکت در سرشمای اینترنتی نفوس و مسکن در سی ام مهر ماه، میزان مشارکت اینترنتی مردم را 46.4 درصد عنوان کرد که بسیار چشمگیر است.
 رئیس مرکز آکار ایران با پایان یافتن مهلت مشارکت در سرشمای اینترنتی نفوس و مسکن در سی ام مهر ماه، میزان مشارکت اینترنتی مردم را 46.4 درصد عنوان کرد که بسیار چشمگیر است. به گفته ی او، 11 میلیون و 67 هزار و 137 خانوار، معادل 37 میلیون و 171 هزار و 307 نفر در شیوه ی اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن مشارکت داشته اند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ امید علی پارسا ضمن اشاره به این آمار، از فراهم شدن امکان ویرایش اطلاعات خانوار ها خبر داده و گفته است: «از امروز به مدت یک هفته، خانوار ها می توانند تنها یک بار اطلاعات خود را ویرایش کنند».

وی افزوده است: ««هم اکنون خانوار هایی که در روز های گذشته برای ثبت اطلاعات خود به صورت اینترنتی اقدام کرده اند، می توانند برای ویرایش اطلاعات به پایگاه سرشماری مراجعه کرده و پس از وارد کردن کد رهگیری، اطلاعات خود را اصلاح کنند.»

رئیس مرکز آمار ایران در این خصوص تاکید داشته است: «هر سرپرست خانوار تنها 1 بار می تواند اطلاعات خود را ویرایش کرده و به ثبت برساند. بنابراین خانوار ها باید در ویرایش اطلاعات دقت لازم را به عمل بیاورند.»

گفتنی است با پایان یافتن مهلت مشارکت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن، سرشماری حضوری با فعالیت 25 هزار پرسشگر از صبح چهارشنبه 28 مهر ماه در سراسر کشور آغاز شده است. مشارکت کنندگان در سرشماری اینترنتی کافی است کد دریافت کرده در پایان ثبت نام اینترنتی را به مامورین سرشماری ارائه دهند.