کد خبر: ۱۴۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۷

فریب تبلیغات «اعزام بدون روادید» را نخورید!

سرپرست حج و زیارت استان سمنان از صدور و تحویل بیش از 500 روادید برای زوار اربعین حسینی استان سمنان خبر داد.
 سرپرست حج و زیارت استان سمنان از صدور و تحویل بیش از 500 روادید برای زوار اربعین حسینی استان سمنان خبر داد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سیدعلی میرقاسم‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: شمار زائران ثبت‌نام شده این استان در سامانه سماح از مرز دو هزار و 700 نفر گذشته که روادید بیش از 500 نفر آنان نیز تحویل شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت برای ایجاد چندین موکب بزرگ در ایام اربعین افزود: سازمان حج و زیارت در ایام اربعین سه موکب بزرگ در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و دو موکب بزرگ در کربلا و نجف به‌نام شهدای منا برای زائران اربعین امسال پیش‌بینی کرده است.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه این پنج موکب در سطح بسیار بالایی تجهیز می‌شوند، تصریح کرد: در این موکب‌ها پذیرایی از زوار عتبات عالیات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرز چزابه برای عبور زوار استان سمنان نهایی شده است، خاطرنشان کرد: فردا سوم آبان در همین راستا برای بازدید از این مرز و فراهم کردن بسترها برای سفر راحت‌تر زوار هم‌استانی راهی چزابه می‌شویم.

میرقاسم‌پور از واگذاری مسئولیت ثبت‌نام، اخذ روادید و ساماندهی اعزام زوار استان به حج و زیارت این استان خبر داد و گفت: همه خدمات حج و زیارت رایگان و فی‌سبیل الله است و وجهی برای حج وزیارت دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: کمیته‌های مختلف دیگری در سطح ملی و استانی برای خدمات‌دهی به زوار اربعین راه‌اندازی شده که هر کدام فعالیت‌ها و وظایف محوله را انجام می‌دهند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان، به برخی تبلیغات دروغین و غیرواقعی در فضای مجازی در خصوص اعزام زوار اشاره و خاطرنشان کرد: تنها مرجع قانونی و رسمی برای ثبت‌نام زوار در کشور سازمان حج و زیارت و از طریق سامانه سماح است؛ لذا زائران عتبات و عالیات به این تبلیغات توجهی نکرده و از مسیر قانونی برای این سفر روحانی اقدام کنند.

وی با انتقاد از وجود تبلیغاتی دال بر اعزام بدون روادید زوار اربعین گفت: همه این تبلیغات غیرواقعی و با هدف سودجویی انجام می‌شود و لذا از مردم استان انتظار می‌رود به این آگهی‌های تبلیغاتی توجه نکرده و به سهولت از طریق مراکز قانونی برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین امسال ثبت‌نام کنند.

*ایسنا