کد خبر: ۱۴۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲
وزیر نیرو:

اراک قطب انتقال انرژی در کشور

 وزیر نیرو گفت: استان مرکزی به عنوان قطب ارزشمند انتقال انرژی در کشور سهم بسزایی در تثبیت توسعه فراگیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «حمید چیت چیان» در آیین بهره برداری از پنج طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح در بخش های صنعت آب و برق در استان مرکزی افزود: این طرح های عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 2هزار و 100 میلیارد بهره برداری شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: استان مرکزی از نظر وجود صنایع برجسته و مادر دارای برجستگی خاصی است و این امر لزوم توجه به منابع تامین انرژی این استان را به خوبی نشان می دهد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در مسیر شبکه های سراسری انتقال برق کشور قرار گرفته است و به همین دلیل می توان از آن به عنوان یکی از قطب های مهم تولید و انتقال برق ایران نام برد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید، گفت: در یکی از این طرح ها خط انتقال برق 400 کیلو ولت گتوند به شازند به بهره برداری رسید.

وی افزود: با بهره برداری از بزرگترین خط انتقال برق کشور به طول 323 کیلومتر که از سدگتوند خوزستان شروع می شود و با عبور از لرستان به شازند در استان مرکزی می رسد، 700 مگاوات برق به ظرفیت شبکه سراسری اضافه شد که می تواند در تثبیت و پایداری شبکه برق سراسری و منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی همچنین بهره برداری از چندین پست تولید و انتقال برق در مناطق مختلف استان مرکزی را عامل رشد و توسعه اقتصادی استان دانست و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت جدیدی که در بخش برق استان مرکزی ایجاد شد، تمام ساکنان شهری و روستایی از نعمت برق بهره مند و نیاز صنایع به انرژی برق به خصوص در شهر خمین تامین می شود.

چیت چیان با بیان اهمیت بهره برداری از تصفیه خانه جدید تفرش گفت: بهره برداری از این تصفییه خانه تقاضای عمومی مردم بود و با استفاده از آن ظرفیت تصویه پساب منطقه به میزان دو برابر افزایش پیدا کرد که می توان از آن در بخش کشاورزی و صنعت استفاده کرد.

در این آیین رئیس جمهوری که در نشست سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی حضور داشت از طریق ویدئو کنفرانس دستور بهره برداری از این طرح ها را صادر کرد.

در پایان مراسم با حضور وزیر نیرو از مدیران و کارشناسانی که در اجرای طرح های بهره برداری شده نقش داشتند، تجلیل به عمل آمد.

*ایرنا