کد خبر: ۱۴۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۲

این غذاها میگرن تان را بدتر می کنند!

 این تحقیق نشان می‌دهد که در دهان افراد مبتلا به میگرن در مقایسه با دیگران، باکتری‌های بیشتری پرورش می‌یابد. این باکتری‌ها می‌توانند موادی شیمیایی به نام نیترات را تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بعضی از غذاهایی که میگرن ایجاد می‌کنند، محتوی نیترات هستند. این غذاها شامل گوشت‌ها، سبزیجات سبز برگ‌دار و همچنین برخی داروهای خاص می‌شود.

محققان حدس می‌زنند اگر میزان باکتری‌هایی که نیترات را تغییر می‌دهند، در دهان زیاد باشد، می‌تواند در بعضی افراد منجر به سردرد شود. این باکتری‌ها نیترات را به نیتریک اکسید تبدیل می‌کنند. نیتریک اکسید یک ماده شیمیایی است که در سردرد تاثیر دارد.

محققان در مقاله پژوهشی‌شان نوشته‌اند: «باکتری موجود در حفره دهان می‌تواند میزان نیتریک اکسید را افزایش دهد. این ماده هم به نوبه‌ی خود در ایجاد میگرن نقش دارد. »

به گزارش قدس آنلاین، با این حال، این پژوهش صرفا رابطه‌ای بین این باکتری‌ها و میگرن نشان داده و نمی‌تواند ثابت کند که باکتری‌ها میگرن ایجاد می‌کنند. نویسندگان این مقاله گفتند آنها امیدوارند که پژوهش آنها زمینه را برای تحقیقات بیشتر درباره باکتری‌های مربوط به میگرن فراهم کند.

«آنتونیو گنزالز»، از نویسندگان این مقاله می‌گوید اگر حدس می‌زنید که نیترات باعث بروز میگرن می‌شود، بهتر است که از غذاهای حاوی نیترات دوری کنید.