کد خبر: ۱۴۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۱۰
معاونت شبكه خدمات پس از فروش ايساكو خبر داد

برگزاري آزمون سراسري پرسنل نمايندگي هاي ايران خودرو

 معاونت شبكه خدمات پس از فروش ايساكو اعلام كرد: با برگزاري آزمون سراسري براي پرسنل 800 نمايندگي مجاز ايران خودرو در 20 منطقه كشور غربالگري گسترده اي به منظور شناسايي سطح توانمندي نمايندگي ها صورت خواهد گرفت.     

 به گزارش ايكوپرس به نقل از ارتباطات ايساكو، شهريار سلطاني با بيان اين مطلب افزود: اين آزمون كاملا منطبق با استانداردهاي كنكور سراسري خواهد بود و طي آن پرسنل نمايندگي هاي ايران خودرو در سطوح مختلف از جمله مديرخدمات پس از فروش، كارشناس پذيرش، كارشناس فني، مسوول انبار و استادكاران در چهار بخش مكانيك، برقكار، جلوبندي كار و گاز سوزگار متناسب با سطح تحصيلات به پرسشنامه آزمون پاسخ خواهند داد.

وي با بيان اينكه سنجش ميزان مهارت و دانش پرسنل نمايندگي ها با هدف به روزرساني شبكه و نزديك شدن به استانداردهاي روز دنيا خواهد بود، افزود: مهمترين وي‍ژگي اين آزمون سنجش ميزان اثربخشي آموزش هاي ساليانه خواهد بود و در اين دوره هشت هزار نفر از پرسنل نمايندگي ها شركت خواهند داشت.

وي گفت: با توجه به ورود تدريجي خودروسازان بزرگ دنيا به بازار ايران، شبكه خدمات پس از فروش نيز بايد از آمادگي لازم براي اين رقابت پذيري برخوردار شود.

سلطاني با بيان اينكه براي برگزاري اين آزمون شرايط سختگيرانه اي در نظر گرفته شده است، افزود: براساس نتايج آزمون - كه يك ماه ديگر اعلام مي شود - نفرات برتر شناسايي شده و افرادي هم كه نياز به آموزش بيشتر دارند در دوره هاي تكميلي شركت كرده و مردودين از شبكه خدمات حذف خواهند شد.

معاونت شبكه خدمات پس از فروش ايساكو تصريح كرد: طي اين آزمون نفراتي هم كه بالاترين امتيازات را به دست آورند به عنوان بازوهاي جديد در شبكه ارتقا خواهند يافت و به عنوان كارشناس خبره در شبكه حضور خواهند داشت.

وي با بيان اينكه نتايج اين آزمون بر رتبه بندي و ميزان اجرت نمايندگي ها نيز تاثير خواهد داشت، اضافه كرد: در عين حال اگر پرسنل نمايندگي ها در برخي از تخصص ها امتيازات لازم را به دست نياورند، اجازه ارائه خدمات در آن بخش ها تا زمان بهبود و اصلاح را نخواهند داشت.

وي در رابطه با مشوق هايي كه در نتيجه برگزاري اين آزمون اعطا خواهد شد، افزود: بر اين اساس ايساكو پرداخت بخشي از حقوق نفرات برتر آزمون را تقبل خواهد كرد.

وي با بيان اينكه حضور خودروسازان خارجي در ايران يك فرصت است، افزود: ما در بسياري از فرآيندها و سرفصل هاي خدمات پس از فروش به استانداردهاي روز دنيا نزديك هستيم ولي فرق ما با آنها در زمينه اجراي فرآيند ها است كه با پياده سازي رويكردهايي از قبيل همين آزمون درصدد بهبود آن هستيم.

عبدالرضا اميدي معاون فني و مهندسي شركت ايساكو نيز در اين نشست اعلام كرد: شركت ايساكو در طول سال 380هزار نفر ساعت آموزش براي پرسنل نمايندگي ها را انجام داده و اين آزمون با هدف ارزيابي آموزش ها و منطبق با عيب يابي و تعمير خودروها خواهد بود.

وي گفت: تلاش ما بر اين است تا آين آزمون در آينده به صورت يك آزمون جامع و برنامه توسعه دانش محور در زمينه خدمات پس از فروش دنبال شود و طي آن طيف گسترده تري از فعالان بخش خدمات پس از فروش خودرو كشور را در بر گيرد.

وي با اشاره به گستردگي شبكه خدمات پس از فروش ايران خودرو در سراسر كشور گفت: در حال حاضر از بين 400 شهر ايران در 380 شهر نمايندگي داريم كه اين امر نشان دهنده نزديك بودن به استانداردهاي روز دنيا است و با توسعه دانش اين نمايندگي ها در جهت كامل تر شدن ارائه خدمات گام بر مي داريم.

اميدي با بيان اينكه يكنواختي مهارت در سراسر كشور يكي ديگر از اهداف برگزاري اين ازمون است، افزود: موضوع ورود و خروج افزاد به شبكه نمايندگي ها يكي از بزرگترين معضلات در زمينه منابع انساني است كه در تلاش هستيم با تدوين راهكارهاي آموزشي جديد تاثير اين مشكل را به حداقل برسانيم.

وي گفت: اندازه گيري ضريب نفوذ اطلاعات در شبكه از ديگر مزيت هاي اين آزمون خواهد بود و حتي در صورت مردودي نمايندگي ها آنها از شبكه حدمات ايران خودرو حذف خواهند شد.