کد خبر: ۱۴۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۳

۵+۲ نفر «هوو»های منصوریان می‌شوند

 اعضای کادر فنی استقلال از تشکیل کمیته فنی به طور کامل ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. طبیعی هم هست، چرا که آن‌ها می‌دانند تشکیل کمیته فنی چه عواقبی دارد و حتی ممکن است آینده کاری آنها را تحت ‌تأثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دیروز بهتاش فریبا در گفت‌وگو با همکارمان به ‌طور کامل منکر این کمیته شد و ادعا کرد در این شرایط هیچ احتیاجی به تشکیل این کمیته نیست اما در مقابل همه این بی‌اطلاعی‌های کادر فنی استقلال طرح تشکیل کمیته فنی از یک ماه‌ و نیم پیش در هیأت مدیره رأی موافق گرفت و قرار شد علی جباری پس از بررسی‌های لازم آن را برای تأیید نهایی در اختیار بزرگی معاون حقوقی باشگاه قرار دهد.

بزرگی: تشکیل کمیته فنی صحت دارد
معاون حقوقی باشگاه استقلال با تأیید خبر خبرورزشی گفت: این موضوع از سوی مدیرعامل به بنده و آقای جباری ارجاع داده شد و با بررسی مسائل حقوقی و فنی آن را در اختیار آقای افتخاری قرار دادیم. آیین‌نامه‌ها و چارچوب این کمیته کاملاً تعریف شده است و پیش‌نویسی آماده و پس از تأیید نهایی توسط مدیرعامل برای تصویب به هیأت ‌مدیره ارسال می‌شود.

جباری: این کمیته اختیارات اجرایی ندارد
یکی از مهم‌ترین بند‌هایی که در آیین‌نامه کمیته فنی باشگاه استقلال ذکر شده این مسئله است که اعضا اختیارات اجرایی ندارند و تنها به عنوان نظر دهنده در این کمیته حاضر می‌شوند. کمیته فنی به تشخیص مستقیم مدیرعامل تشکیل و اظهار نظر خواهد کرد که این مسئله نیز در نوع خود عجیب و سؤال برانگیز است. شاید بهتر بود نام این کمیته را کمیته مشاوران مدیرعامل می‌گذاشتند تا اینکه تعدادی را به عنوان عضو کمیته فنی بالای سر کادر فنی قرار بدهند. در این کمیته ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی‌البدل حضور دارند که انتخاب نفرات در نهایت با نظر افتخاری صورت می‌گیرد.

۵ عضو در کمیته فنی
در پیش‌نویس طرح تشکیل کمیته فنی که هم‌اکنون در کارتابل مدیرعامل استقلال قرار دارد، ۵ نفر به عنوان اعضای اصلی فعالیت خواهند کرد؛ ۲ پیشکسوت، یک نفر نماینده مدیرعامل (که البته خودش هم می‌تواند باشد)، یک نفر معاون حقوقی و یک نفر هم معاون امور مالی. با این توصیف که استقلال در حال حاضر معاون مالی ندارد و پس از جدایی باجناق علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل سابق، فردی با این عنوان در باشگاه حضور ندارد و تمام حساب و کتا‌ب‌های باشگاه در اختیار نمایندگان شرکتی است که جهت حسابرسی در ساختمان باشگاه مستقر شده‌اند. با این تفاسیر می‌تـوان از حالا پیش‌بینی کرد که کمیته فنی را چه افرادی تشکیل می‌دهند؛ علی جباری و نصرا... عبداللهی دو پیشکسوت این کمیته خواهند بود، نماینده مدیرعامل هم شخص رضا افتخاری است، معاون حقوقی هم که بزرگی خواهد بود و تنها یک نماینده واحد مالی می‌ماند که نقطه ابهام برانگیز ماجراست.

حال اینکه این کمیته ۵ نفره تا چه اندازه نقش اصلی کمیته فنی را به معنای واقعی ایفا می‌کنند، زمان مشخص خواهد کرد ولی نکته حائز اهمیت این است که گویا افتخاری قصد دارد سیاست‌هایی را در استقلال پیاده کند که در فوتسال به اجرا گذاشت وگرنه کمیته‌ای که سه عضو آن غیرفنی و دو عضو آن هم پیشکسوتانی باشند که در باشگاه فعالیت می‌کنند، نمی‌تواند نامش کمیته فنی باشد. البته جباری پیشنهاد کرده تعداد پیشکسوتان از ۲ به ۴ نفر افزایش پیدا کند اما گویا این مسئله مورد موافقت قرار نگرفته است. امروز با امضای سیدرضا افتخاری عملاً «کمیته فنی» باشگاه استقلال رسمیت پیدا می‌کند و باید دید واکنش منصوریان به این مسئله چیست؟

*خبرورزشی