کد خبر: ۱۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۱
نظر امریکایی‌ها درباره چشم‌انداز انتخابات

اگر ترامپ رئیس‌جمهور نشود، جمهوریخواهان چه‌خواهند کرد؟/ آمریکا ممکن است اسیر جنگ‌داخلی و با انقلاب مواجه شود

ایالت‌های دیگر در امریکا تکلیف‌شان مشخص است؛ هیچ جایی به اندازه کارولینای شمالی ترکیب پیچیده و مخلوط این‌چنینی را ندارد. کارولینای شمالی جامعه‌ای به شدت چند‌فرهنگی دارد. شکاف سفیدپوست و غیرسفید پوست و شکاف شهر و روستا و... در آنجا بالاست.
 روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که گفت‌وگوی خبرنگارش با شهروندان جمهوریخواه در کالیفرنیا نشان می‌دهد که برخی از آنان دچار سرخوردگی شده‌اند؛ در حالی که میان گروهی دیگر از آنان شور انقلابی دیده می‌شود. بسیاری از آنان اما می‌گویند که اظهارات اخیر ترامپ درباره تقلب در انتخابات به معنای دعوت مردم به خشونت‌ورزی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «در سال ۲۰۰۸ میلادی مادر شش کودک در حال تماشای پیروزی اوباما رییس‌جمهوری امریکا در میانه اتهاماتی بود که گروهی مطرح کرده بودند؛ آن گروه می‌گفتند که اطلاعات رای‌دهندگان ثبت‌نام‌کننده جعل‌شده‌اند. چهار سال پس از آن، گزارش مرکز نظرسنجی پیو نشان داد که دو میلیون از شهروندان فوت کرده امریکایی هنوز نام‌شان به عنوان رای‌دهندگان ثبت می‌شود. زمانی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۵ میلادی نامزدی خود را اعلام کرد، خانم گیبونز متقاعد شد که نظام سیاسی امریکا فاسد و نیازمند اصلاحات اساسی و جدی است. او اکنون ترامپ را آخرین امید واقعی ملت امریکا برای تغییر می‌بیند. او نگران است که باخت ترامپ سبب شود تا سوء‌استفاده از حقوق و قانون اساسی آمریکا بیشتر شود. او می‌گوید: «اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد ممکن است با انقلاب دیگری مواجه شویم. ممکن است اسیر جنگ داخلی دیگری شویم.»

کریستین ساینس مانیتور در ادامه اشاره می‌کند که به‌نظر می‌رسد این نوع اظهارات نشان‌دهنده عمق نگرانی رو به رشد در مورد رای‌دهندگان درباره روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در ماه نوامبر باشد. این روزنامه در ادامه می‌نویسد:«این موضوع پس از مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روز چهارشنبه اوج گرفت. در آنجا منتقدان ترامپ ضمن رد ادعای او درباره تقلب احتمالی گفتند که او دمکراسی امریکایی را زیر سوال برده است. تحلیلگران لیبرال شبح وحشت را درباره عدم  پذیرش احتمالی نتایج انتخابات از سوی ترامپ بالای سر خود می‌بینند. این روزنامه اما اشاره می‌کند که گفت‌وگو با رای‌دهندگان امریکایی در «کرن کانتی» در کالیفرنیا نشان می‌دهد که ریشه‌های عمیق محافظه‌کاری سیاسی و فرهنگی در میان طرفداران ترامپ در آن ناحیه کمتر سبب می‌شود تا آنان به اقدامات انقلابی و خشونت‌آمیز روی آورند. این روزنامه می‌نویسد: «بسیاری از آنان با ناامیدی و ناراحتی می‌بینند که احتمال برنده شدن هیلاری کلینتون بیشتر است. با این حال، اکثر آنان می‌گویند که اقدام خشونت‌آمیزی انجام نمی‌دهند. «جینین کرایبیل» استادیار علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا می‌گوید: «ممکن است در برخی از مناطق کشور تظاهرات خشم‌آلودی در حمایت از ترامپ برگزار شود. با این حال، تحربه نشان می‌دهد که سطح بالایی از خشونت را شاهد نخواهیم بود. در نتیحه من فکر نمی‌کنم که این موضوع در کالیفرنیا اتفاق بیفتد. روند تحولات در اینجا با رویداد در سایر ایالت‌ها قابل مقایسه نیست.»

این روزنامه اشاره می‌کند که ناحیه کرن در ۱۰۰ مایلی شمال لس آنجلس است اما اختلافات فرهنگی جدی با لس‌آنجلس دارد و به نظر می‌رسد در آنجا بیشتر انجیل محبوبیت دارد تا هالیوود!

این روزنامه اشاره می‌کند که شهروندان آن منطقه به شدت محافظه‌کار هستند؛ به ارزش‌هایی چون دولت کوچک‌تر باور دارند، خواستار قوانین و مقررات کمتری هستند و متمم دوم قانون اساسی یعنی آزادی حمل اسلحه برای‌شان مهم است. این منطقه در دهه ۳۰ میلادی با خشکسالی مواجه شد و بسیاری از کشاورزان مجبور به ترک آنجا شدند. امروز فرزندان باقی‌مانده این افراد در کرن کانتی، محافظه‌کار و جمهوریخواه هستند و اکثراً از طبقه کارگر سفیدپوست و کشاورز می‌باشند. انان به سوی ترامپ جلب شده‌اند چرا که نرخ بیکاری در آنجا دو برابر افزایش یافته است و خشکسالی‌های طولانی در کالیفرنیا به اقتصاد آن منطقه آسیب زده است.

کریستین ساینس‌مانیتور در ادامه می‌افزاید: «برای گیبونز که مادر شش فرزند است و بدبینی عمیقی به نظام سیاسی امریکا دارد ترامپ یک امید است. او می‌گوید که احساس ترس واقعی در میان جمهوریخهواهان وجود دارد اما آنان تمایلی به خشونت‌ورزی ندارند.»
 
این روزنامه اما اشاره می‌کند که در یک پیتزافروشی در آن منطقه، اکثر جمهوریخواهان گفته‌اند که اگر هیلاری کلینتون رییس‌جمهوری شود احساس ناامنی بیشتری می‌کنند و احتمالا اسلحه بیشتری می‌خرند. با این حال، این دلیلی برای استفاده از اسلحه توسط آنان نیست.

این روزنامه همچنین در گزارش دیگری تحت عنوان «کارولینای شمالی می‌تواند جالبترین ایالت در انتخابات امریکا باشد » می‌نویسد: «پیدا کردن ایالتی مشابه کارولینای شمالی در امریکا غیرممکن است. این ایالت دارای ترکیبی منحصر به فرد از محافظه‌کاران جنوبی، ترقی‌خواهان و امریکایی‌های افریقایی‌تبار است و نشان می‌دهد که باید شاهد تنش گسترده‌تر در انتخابات باشیم که مشابه هیچ ایالت دیگری نخواهد بود.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛‌ کریستین ساینس مانیتور در ادامه می‌نویسد: «بمب‌های آتش‌زا در آخر هفته گذشته به سوی دفتر کارزار جمهوریخواهان در کارولینای شمالی پرتاب شد. این اقدام بلافاصله محکوم و دموکرات‌ها هزینه لازم برای بازسازی دفتر را پرداخت کردند و حزب جمهوریخواه نیز از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها به دلیل محکوم کردن این اقدام قدردانی کرد. اما این حادثه نشان می‌دهد که کارولینای شمالی دچار تضادهای جدی است. ایالت‌های دیگر در امریکا تکلیف‌شان مشخص است؛ هیچ جایی به اندازه کارولینای شمالی ترکیب پیچیده و مخلوط این‌چنینی را ندارد. کارولینای شمالی جامعه‌ای به شدت چند‌فرهنگی دارد. از سویی دینداران معتقد سفت‌و‌سخت به انجیل را دارد و از سوی دیگر فناوری بالایی در حوزه مختلف را دارا می‌باشد. این شکاف و تضادها سبب می‌شود تا کارولینای شمالی نمایانگر رای‌دهندگان سفید و بدون تحصیلات دانشگاهی از سویی و رای‌دهندگان مترقی‌تر از سوی دیگر باشد. شکاف سفیدپوست و غیرسفید پوست و شکاف شهر و روستا و... در آنجا بالاست. این نظر «استیون گرین» استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی است. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کلینتون با ۱.۸ درصد آرا جلوتر از ترامپ در آن ایالت است. این موضوع خود ترکیبی گوناگون در آن ایالت و رقابت سنگین را نشان می‌دهد.»

کارولینای شمالی چهارمین ایالت مهم سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکاست.