کد خبر: ۱۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۹

گزینه‌های بد و بدتر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اقشار مختلف آمریکا ، انتخابات آتی ریاست جمهوری کشورشان را بی سابقه توصیف می کنند و می گویند که انتخاب یکی از دو نامزد مطرح انتخابات این دوره، آن ها را با گزینش میان بد و بد تر در یک نظام سیاسی با دو حزب حاکم روبرو کرده است.
 اقشار مختلف آمریکا ، انتخابات آتی ریاست جمهوری کشورشان را بی سابقه توصیف می کنند و می گویند که انتخاب یکی از دو نامزد مطرح انتخابات این دوره، آن ها را با گزینش میان بد و بد تر در یک نظام سیاسی با دو حزب حاکم روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جمعی ار مردم نیویورک ، پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا ،مبنی بر این که در این انتخابات از کدام یک از دو نامزد انتخاباتی حمایت خواهند کرد، حکایت از نوعی جبر و ناگزیری از انتخابی می کنند که انتخاب میان بد و بدتر است.

آرزوی بیشتر آن هایی که به این سوال پاسخ می دهند این است که ای کاش در این انتخابات گزینه های دیگری وجود داشت تا مجبور به انتخاب یکی از این دو گزینه (هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ) نمی شدند.

برخی پرسش شوندگان می گویند که هیلاری کلینتون از دید آنان گزینه بی خطر تری برای ورود به کاخ سفید محسوب می شود و اغلب ان ها ولو از ناگزیری می گویند به او رای خواهند داد.

زنی از اهالی اروپای شرقی که مدتی است با سه فرزند خود در آمریکا زندگی می کند، می گوید واقعا نمی داند کدام یک از دو نامزد را انتخاب کند چرا که هیچ یک از این دو گزینه را دوست ندارد اما آرزو می کند هر کدام از این دو به پیروزی برسد برای استقرار صلح درجهان کاری بکند.
چرا که با این همه جنگ و خونریزی در سراسر جهان ، مهم ترین نیاز جهان صلح است.

هرولد مردی از اهالی جنوب آمریکا که در یکی از مراکز خرید شهر نیویورک فروشندگی می کند، می گوید مردم آمریکا نباید به هیچ یک از این دونامزد رای بدهند و اضافه می کند هر سال که می گذرد، جمهوریخواه ها نامزد بدتری را به صحنه رقابت می آورند و حالا هم که کلینتون به عنوان یک نامزد دموکرات شیطان مجسم است و لذا گزینه ای برای انتخاب وجود ندارد که بتوان به آن دل بست.

دوست و همکار او که یک آمریکایی هندی الاصل است می گوید، تردید دارد که به هیچ یک از این نامزد ها رای بدهد اما رای ندادن او به ترامپ قطعی است.

مرد 32 ساله ای که یک دفتر معاملات املاک را اداره می کند، در باره مناظره سوم ترامپ و کلینتون می گوید، مناظره آخر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا به نظر او ملایم تر و متعادل تر از دو مناظره دیگر بوده است و به نظر می رسید که این بار نامزد ها بجای حمله به یکدیگر بیشتر به تشریح برنامه های خود متمرکز بودند.

وی که خواست نامش فاش نشود، اضافه می کند که به نظر او ترامپ در این مناظره محافظه کارانه تر حرف می زد، اما مهم این است که مردم آمریکا در روز های باقی مانده از این رقابت ها بجای این که شاهد حملات شخصی دو نامزد به یکدیگر باشند،برداشت درست تری از این که هر یک از نامزد ها چه برنامه هایی برای اداره کشور دارند، پیدا کنند.

این مرد جوان آمریکایی نیز مثل بقیه می گوید که از هیچ یک از این دو گزینه راضی نیست و ای کاش گزینه بهتری در این انتخابات وجود داشت.

جوان 27 ساله دانشجویی از مردم می خواهد که ولو از هیچ یک از دو نامزد موجود دلخوش نیستند به پای صندوق ها بروند و رای بدهند و می گوید که مهم ترین مسئله در این انتخابات این نیست که مردم کدام یک از این دو گزینه را انتخاب کنند بکله مهم این است که نظرخود را بگوش نامزد ها و مردم جهان برسانند.

اسپنسر که خود را دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر معرفی کرد، می گوید که فکر پیروزی هیلاری کلینتون در این انتخابات بشدت او را هیجان زده کرده است و معتقد است که کلینتون با پیروزی در این انتخابات قادر خواهد بود مشلکاتی نظیر فقر، زندان ها ، قانونی کردن ماری جوانا و غیره را حل کند.

وی می گوید حل مشکل تحصیلات دانشگاهی در کشورش مهم ترین مسئله ای است که باید به آن پرداخته شود و کلینتون خواهد توانست با کاهش شهریه های تحصیلی برای همه امکان تحصیل فراهم کند تا جوانان آمریکایی با بدست آوردن مشاغل بهتر مجبور نباشند برای گذران زندگی به کمک های دولتی متکی شوند.

یک کارمند سیاهپوست آمریکایی می گوید که هیچ کدام از نامزد های این انتخابات از نظر او برجستگی چشمگیری ندارند و او آرزو می کرد که گزینه های دیگری نیز در این انتخابات وجود داشت اما در شرایط فعلی ترجیح می دهد به کلینتون رای بدهد.

یک زن سیاهپوست که به گفته خودش آرایشگر است، می گوید اگر ترامپ در این انتخابات پیروز بشود این یک تقدیر بوده است و اضافه می کند که به نظر او ترامپ قادر خواهد بود آمریکا را بار دیگر به عظمت برساند.

جوان سیاهپوست دیگری که تاکنون هیچ یک از مناظره های تلویزیونی را دنبال نکرده شعار های ترامپ را مبنی بر این که آمریکا را دوباره به عظمت خواهد رساند، بی اساس می داند.

با این همه او نیز مثل سایرین در نهایت معتقد است که وجود گزینه های بیشتری در این انتخابات می توانست بازتاب بهتری از رای و دیدگاه مردم آمریکا در مورد نامزد های انتخاباتی و برنامه های آن ها برای اداره کشورش داشته باشد.

وی مهمترین تغییری را که کشورش به ان نیاز دارد، وجود فرصت های برابر برای همه اقشار این کشور می داند و می گوید گرچه شرایط اقتصادی بهبود مختصری پیدا کرده اما هنوز تنگنا ها و مشکلات اقتصادی زیادی برای بسیاری از مردم آمریکا وجود دارد که او امیدوار است رئیس جمهور بعدی بتواند آن ها را برطرف کند.

مرد سیاهپوست دیگری بدون اشاره به نامزد مورد حمایت خود می گوید که حتما در این انتخابات رای خواهد داد و در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ قادر است موجب عظمت دوباره کشورش شود می گوید آمریکا هم اکنون هم کشور با عظمتی است.

این جوان می گوید ای کاش امکان پیروزی گزینه سومی هم وجود داشت و ادامه می دهد با توجه به این که ایالت نیویورک یک ایالت دموکرات است ، احتمالا کلینتون بیشتر رای خواهد آورد و او گرچه از برگزیدن کلینتون خرسند نیست اما متاسفانه مجبور است به او رای بدهد.


جوان مذکور در ادامه می گوید اگر در این کشور حزب دیگری وجود داشت که به اندازه دو حزب حاکم آمریکا به قدرت و نفوذ رسیده بود او هم مثل بسیاری دیگر از آمریکایی ها به آن حزب روی می آورد اما در نظام دو حزبی تشکیلات سیاسی آمریکا امکان رشد و قدرت هیچ حزب دیگری وجود ندارد و در همه دوره های انتخاباتی در نهایت مردم مجبورند میان بد و بدتر یکی را انتخاب کنند.

دختر سفید پوست که خود را دانشجو معرفی می کند، می گوید که فردی مثل ترامپ برای کشورش خطرناک خواهد بود.

زن سیاهپوستی که کنار خیابان های نیویورک کتابفروشی می کند، می گوید امکان ندارد بتواند خود را راضی کند به' شخصیت زن ستیز و نژاد پرستی' مثل ترامپ رای بدهد ، اما دورویی ها و دروغگویی های کلینتون نیز او را آزار می دهد.

این زن سیاهپوست آمریکایی می گوید امریکا ویژگی های خوب و بد را با هم دارد و ترامپ از نظر او نماینده و بازتاب همه ویژگی های بد آمریکایی است و تصور این که او رهبری کشورش را به عهده بگیرد همه وجود او را به وحشت می اندازد.

مردی که در کنار دکه کتابفروشی زن ایستاده و شاهد این گفت و گو است، می گوید به نظر او ترامپ هیچ بویی از سیاست و دیپلماسی نبرده و لبریز از خود پرستی و خود بینی است و او هم تاکید می کند که ترامپ گزینه خطرناکی برای کشورش خواهد بود.