کد خبر: ۱۴۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۸

سردار سلامی: امیدوارم بتوانیم مرجع فناوری در سطح منطقه و جهان باشیم

 سردار سلامی گفت: مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری دانشگاه امام حسین (ع) تراز جدیدی از پیشرفت ما در علم و فناوری مواد را نمایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری (دانشکده و پژوهکشده فنی مهندسی) دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه در سیستم های تجهیزات و سلاح نظامی و دفاعی مواد نقش تعیین کننده دارند اظهار کرد: مرکز تحقیقات مواد دانشگاه امام حسین به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل پیرامون خواص مواد و تاثیراتش در سیستم دفاعی تشکیل شده است.

وی افزود: به طور مثال در موشک ها نیاز به موادی با خواص رادار گریزی و پنهان کاری هستیم و یکی از کارهای بزرگ مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری دانشگاه امام حسین(ع) تشخیص خواص الکترومغناطیسی برای دستیابی به اهداف ما در سیستم تجهیزات و سلاح است.

سلامی تصریح کرد: بررسی و آنالیز مواد در مقابل تنش های حرارتی و کاهش اصطحکاک در سلاح های دریایی و تجهیزات زمینی و همچنین دستیابی به مواد  ترکیبی که می تواند کاهش وزن نسبت به سطح و حجم را ایجاد کند در این مرکز انجام می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه تمام تجهیزات مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری ایرانی است افزود: تراز جدیدی از پیشرفت  علم و فناوری مواد به نمایش درآمده و درخشش جدیدی در عرصه تبدیل علم به فناوری در حوزه مواد که دانشگاه امام حسین در این زمینه پیش قدم شده اند.

سلامی گفت: امید است بتوانیم نقش مرجعیت کلیدی در فناوری و در این حوزه در سطح کشور منطقه و جهان ایفا کنیم.

وی همچنین در رابطه با کاربردهای غیر نظامی پیشرفته به دست آمده گفت: علم مواد یک علم جامع است و برای همه، همه ی صنایع کاربرد دارد اما جهت گیری اصلی ما کاربرد نظامی است.

*ایسنا