کد خبر: ۱۴۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۷۳

پیگرد قضایی برای مداح افراطی

 مولوی عبدالصمد کریم‌زایی امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر با تقدیر از دادستان زاهدان به خاطر احضار مداحی که در ایام محرم تندروی کرده بود، گفت: آفرین بر جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب فرمایشات پیامبر اسلام حرکت می‌کند.»

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عوامل افراطی که در جریان ایام عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) در زاهدان تلاش داشتند تفکرات انحرافی و وحدت‌ستیزانه خود را به داخل هیئات مذهبی منطقه نفوذ دهند قبل از هر نوع اقدام، شناسایی شدند و با هماهنگی دادستانی مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان در این زمینه گفت: چون کتب و جزوات کشف شده از این افراد بیانگر ارتباط آنان با برخی شخصیت‌ها و گروه‌های افراطی بود و از همین رو اجازه فعالیت سوء از آنان سلب شد.
 
محمد مرزیه افزود: از آنجا که نگاه دستگاه قضایی مبنی بر اصلاح و پیشگیری است تعهد لازم از افراد فریب خورده اخذ شد و نسبت به تکرار هر نوع ناهنجاری و دامن زدن به اقدامات ضد وحدت و ایجاد اختلاف مذهبی هشدار لازم به آنان داده شد.
 
او همچنین گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور در خصوص رعایت حرمت مقدسات همه مذاهب اسلامی برای همه افراد الزام‌آور است و همه باید از آن تمکین کنند.

*روزنامه جمهوری اسلامی