کد خبر: ۱۴۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۴

عذرخواهی رئیس جمهور کره از مردم کشورش

 «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به دلیل آنچه افشای سخنرانی های رسمی وی اعلام شده، از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این عذرخواهی به دنبال آن انجام می شود که برخی رسانه های کره ای اعلام کردند فردی به نام «چوی سون سیل» از یاران نزدیک وی به سخنرانی هایش دسترسی داشته است.

این دومین بار از سال 2013 میلادی است که وی به واسطه گزارشی مرتبط با این مساله از مردم کره جنوبی عذرخواهی می کند.

شبکه تلویزیونی «جی تی بی» کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که «چوی» علاوه بر آنکه به سخنرانی های رئیس جمهوری قبل از انجام آنها دسترسی داشته بلکه در آن دستکاری هم می کرده ست.

علت افزایش نگرانی های مردمی و دولتمردان کره جنوبی به این خاطر است که فرد یاد شده بدون داشتن هیچ مقام رسمی چرا می بایست تا این اندازه به رئیس جمهوری نزدیک باشد.

برخی گمانه زنی های رسانه های کره ای حاکیست که این فرد در دیگر امور دولتی نیز مداخله می کرده است.

در سال 2012 میلادی در جریان تبلیغات ریاست جمهوری؛ خانم «پارک» اعلام کرد «چوی سون سیل» از جمله کسانی است که کمک های زیادی در اختیار او قرار داده است.

تارنمای «یی سی» چین این موضوع را یک رسوایی بزرگ برای رئیس جمهوری کره جنوبی دانست و تاکید کرد که این فرد بدون داشتن هیچ مقام رسمی می تواند به راحتی به محرمانه ترین اسناد کشورش دست یابد.

رئیس جمهوری کره جنوبی به همین خاطر از مردم کشورش پوزش خواسته و در سخنانی گفت: بعد از مذاکرات محرمانه ای که با شماری از مقام ها داشته دیگر به توصیه های «چوی» عمل نکرده است.

گفته شده که این فرد، علاوه بر سخنرانی رئیس جمهوری، سخنرانی های بسیاری از اعضای کابینه را قبل از انجام آن در رایانه خود ذخیره و تصویر برداری می کرده است.

او از جمله کسانی است که در ایجاد بنیاد «کی اسپورت» کره جنوبی مشارکت داشت و به همین دلیل مساله دستیابی او به میلیون ها دلار برای انجام تبلیغات مختلف دولتی و ریاست جمهوری برای «پارک» در سال 2012 دردسر ساز شده است.

همچنین گفته می شود «چوی سون سیل» دختر یک کشیش مسیحی است که تا پیش از مرگش در سال ۱۹۹۴ استاد «پارک گئون هی» بوده است.

*ایرنا