کد خبر: ۱۴۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۸

لاریجانی: ایستادگی کنید

 رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد نماینده مردم تهران نسبت به سخنان سخنگو و دبیر شورای نگهبان درمورد نظارت مستمر این شورا بر وظیفه نمایندگان مجلس گفت: آنجایی که فکر می کنید از مواضع حقوقی مجلس عدول شده است، ایستادگی کنیدو عدول نکنید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمود صادقی در جریان بررسی مواد اعاده شده لایحه دایمی شدن برخی احکام برنامه های توسعه کشور در تذکری، گفت: ایرادی که شورای نگهبان در لایحه مذکور آورده است خلاف قانون اساسی است؛ در کلیه مواردی که ما نظر شورای نگهبان را تمکین می کنیم در واقع داریم از حق قانونی مجلس عدول می کنیم و این خلاف قانون اساسی است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در حال حاضر این گونه عدول ها باعث شده در روزهای اخیر شاهد اظهارات غیرمنطبق با موازین حقوقی از سوی برخی اعضای شورای نگهبان درباره استمرار نظارت شورای نگهبان در طول چهار سال نمایندگی باشیم و حقیقتاً این به خاطر عدول مجلس از مواضع حقوقی خود است.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: آنجایی که فکر می کنید عدول است ایستادگی کنید و عدول نکنید؛ بعضی از تذکرها شورای نگهبان نیز در این لایحه ویرایشی است که اگر شورای نگهبان هم تذکر نمی داد ما خودمان آنها را اصلاح می کردیم به علاوه شما می توانید بر اکثر تذکرها اصرار کنید.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته عباسعلی کدخدایی سخنگو و آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنانی نظارت استصوابی این شورا را در تمامی مراحل و دوران نمایندگی مجلسی ها عنوان کردند.

*ایرنا