کد خبر: ۱۴۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۷

52 طرح در سفر روحانی به استان مرکزی مصوب شد

  رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: 52 طرح در سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان با اعتباری بالغ بر 9هزار و 120 میلیارد ریال مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رقیه یادگاری افزود: طرح هایی که در این سفر انتخاب شدند، اولویت های توسعه برای استان بودند و آثار انتشاری توسعه ای آن ها شمولیت بیشتری داشته است.

وی بیان کرد: بیشتر این طرح ها نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا هستند و تمام طرح هایی که در سفر کاروان تدبیر و امید انتخاب شده باید تا پایان سال 96 به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: طرح های مصوب شده دارای ردیف های ملی هستند و کوشش بر این بوده است تا گزینش طرح ها به گونه ای باشد که علاوه بر توسعه استان، بتواند تبادل توازن منطقه ای را در بین شهرستان ها به وجود آورد.
وی گفت: برخی از طرح های تصویب شده سفر کلان هستند و چندین زیرطرح را در خود دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: به طور مثال طرح کیفی سازی راه های این استان به طول 200 کیلومتر و یا حذف 23 نقطه حادثه خیز، هر کدام چندین طرح را در بر می گیرد.

یادگاری عنوان کرد: طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری در بخش های آب، بهداشت و درمان، زیر ساخت ها، فرهنگی و سایر حوزه ها است.

وی بیان کرد: آبرسانی به ساوه یکی از مهمترین رهاوردهای سفر دولت است که با پیگیری انجام شده در این راستا اعتبار ویژه در نظر گرفته شد.

رئیس سامان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: بحث پیمانکاری این طرح تا هفته آینده حل می شود و این طرح در سال 96 باید به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، یادگاری اضافه کرد: طرح آبرسانی به تفرش از منبع آبی هفتیان، روستاها، شهر تفرش و فعالیت های اقتصادی این طرح را شامل می شودو جاری شدن آب سد کمال صالح در تمام شهر اراک و تکمیل رینگ شمالی و جنوبی آبرسانی به اراک از دیگر مصوبات مهم سفر کابینه تدبیر و امید به استان مرکزی است.

وی گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز طرح های مهمی از جمله نوسازی بیمارستان ولی عصر (عج) مصوب شد و برای مرحله نخست این طرح با 120 تختخواب، 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و این مرحله بایستی در سال 96 تکمیل و بهره برداری شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: راه های شریانی و حیاتی این استان از دیگر مصوبات مهم بود و با وجود اینکه چند طرح رفع نقاط حادثه خیز این استان ردیف بودجه نداشت اما، با پیگیری های لازم برای آن ها منابع اعتباری اختصاص یافت.

یادگاری بیان کرد: محور پل دوآب - خنداب، آهنگران - کمیجان که تنها محور ارتباطی اصلی کمیجان به مرکز استان است، راه های اراک - خمین و اراک - فرمهین، از مهمترین طرح های مصوب در بخش راه ها است.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: در حوزه محیط زیست نیز چند طرح مهم در این سفر از جمله کنارگذر شمالی اراک با اعتباری بالغ بر500 میلیارد ریال برای یک لاین این طرح با مشارکت بخش خصوصی مصوب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: با راه اندازی این مسیر عبوری از کمربندی شمالی اراک، به طور قطع بخش زیادی از ترافیک خودروهای سنگین به بیرون از شهر انتقال می یابد و کمربندی جنوبی و شمالی جزء معابر شهری می شود و این مساله در روان سازی ترافیک نقش موثری دارد.

یادگاری بیان کرد: بحث آند ایرالکو از دیگر مصوبات با اهمیت در حوزه محیط زیست بود که در این رابطه نیز سه هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد و بخش آند این واحد تولیدی باید تا پایان سال 96 به خارج از شهر و شعاع مناسب از کانون جمعیتی منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار مناسب برای بیابان زدایی و تثبیت خاک در وسعت 5000 هکتار از تالاب کویری میقان اراک از دیگر مصوبات مهم سفر دولت به استان مرکزی بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: در این سفر همچنین مصوب شد که در راستای کاهش آلودگی هوای اراک، 700 هکتار از اراضی اطراف این شهر توسط شهرداری به فضای سبز تبدیل شود.

یادگاری عنوان کرد: بحث پیگیری و نظارت بر طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان از هشتم آبان ماه جاری با جدیت تمام دنبال می شود.

وی گفت: ابلاغ اعتبار طرح هایی که بازه زمانی تکمیل آن ها سال 95 تعریف شده است، در اولویت قرار گرفته و با جدیت بیشتری صورت می گیرد تا از دفاتر بخش سازمان برنامه و بودجه تهران اخذ شود.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: طرح هایی که دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی خود قول می دهد، بر مبنای نقشه توسعه ای استان و کشور و میزان اهمیت کاربردی آن ها انتخاب می شود و دولت در سفرهای گذشته به استان های دیگر هم وفاداری خود را اثبات کرده است.

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید دوم و سوم آبان ماه جاری به استان مرکزی سفر کردند.

استان مرکزی با 13 شهرستان و جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفر در قلب ایران قرار دارد.

*ایرنا