کد خبر: ۱۴۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۰
در مدیریت ورزش از خبرگان و پیشکسوتان استفاده بیشتری خواهد شد

سلطانی فر: در حوزه جوانان تمام بخش ها پای کار بیایند

 وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان این که باید روز به روز و هر چه بیشتر بر مسائل جوانان تمرکز شود، گفت: حل کردن مسائل جوانان صرفاً در گرو فعالیت وزارت ورزش و جوانان نیست و تمام بخش‌ها باید پای کار بیایند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مسعود سلطانی‌فر در گفت و گویی افزود: وزارت ورزش و جوانان، نقش میان‌بخشی و هماهنگی را بین بخش‌های مختلف دارد.

وی درمورد در حاشیه بودن جوانان در حوزه این وزارتخانه اظهارداشت: ورزش یکی از ابزارهای مهم ساماندهی و حل مشکلات جوانان است و جوانان باید در محوریت دیده شوند و از ورزش به عنوان ابزاری برای حل مشکلات آنان استفاده شود.

وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان با توضیح این نکته که حتی در صرف بودجه نیز سهم کمتری به بخش جوانان اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: باید چنین مسائلی را به مرور اصلاح کرد.

سلطانی‌فر همچنین درپاسخ به برخی انتقادات درخصوص تلفیق امور جوانان با ورزش در قالب یک وزارتخانه، توضیح داد: من برای این موضوع هم ایده دارم، هم تحلیل و هم شناخت از هر دو حوزه؛ ولی ابتدا باید اتفاقاتی را که در طول این سال‌ها افتاده، بررسی کنم تا به این نتیجه برسیم که آیا همین وضعیت قابل استمرار است یا باید فکر اساسی‌تری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اظهارنظر من در شرایط فعلی مبنی بر اینکه به تلفیق امور جوانان با ورزش اصرار دارم یا تفکیک آن، صحیح نیست.

سلطانی فر با بیان این که باید به لحاظ قانونی وضعیت فعلی را استمرار دهیم، تصریح کرد: اگر به وزارت ورزش و جوانان بروم، با کارشناسان، خبرگان و دست‌اندرکاران بحث و بررسی خواهیم کرد که آیا ادامه وضعیت ورزش به این شکل به صلاح مملکت است یا خیر.

وی اضافه کرد: اگر به این نتیجه رسیدیم که حرکت در همین مسیر به صلاح است، وضعیت را ادامه می دهیم و مشکلات را حل می کنیم و اگر غیر از این بود، به دنبال شرایط و روش جدید خواهیم رفت.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان همچنین درباره برنامه‌های خود برای جلوگیری از سیاسی شدن ورزش گفت: تلاش خواهیم کرد از مطلعین، خبرگان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران امر ورزش در مدیریت‌ها استفاده بیشتری شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه هفته جاری در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد.
*ایرنا