کد خبر: ۱۴۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۹

بارش نیم متری برف در اردبیل

 مدیرکل هواشناسی استان اردبیل میزان بارش برف در برخی شهرهای استان را نزدیک به نیم متر عنوان کرد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی دولتی مهر تصریح کرد: طی بارش شدید برف در دو روز گذشته میزان بارش برف در نیر و سرعین متجاوز از ۴۰ سانتی‌متر است.

وی افزود: در اردبیل ۳۰ سانتی‌متر، در گرمی ۱۵ سانتی‌متر، در نمین ۱۰ سانتی‌متر و در مشگین شهر پنج سانتی‌متر بارش برف به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان با تأکید به اینکه به غیر از شمال استان بارش برف در تمامی مناطق به ثبت رسیده است، متذکر شد: در شمال استان نیز بارش باران با ۲۷ میلی‌متر در بیله سوار و ۱۷ میلی‌متر در پارس‌آباد به ثبت رسیده است.

دولتی مهر با اشاره به تداوم بارش‌ها تا اواخر روز چهارشنبه ادامه داد: بارش باران در شمال استان طی امشب کاهش می‌یابد اما در مقابل بارش برف در جنوب استان افزایش خواهد داشت.

وی با تأکید به اینکه وضعیت بارش در مرکز استان به شکل سابق است، متذکر شد: از شب چهارشنبه تا اواسط روز پنج‌شنبه انتظار می‌رود از شدت بارش‌ها کاسته شود.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارش از ظهر فردا کمترین میزان دمای ثبت شده را با منفی چهار درجه در مشگین شهر و با منفی یک درجه در اردبیل عنوان کرد.

دولتی مهر در خصوص مشاهده پدیده نادر رعدوبرق در هنگام بارش برف نیز تأکید کرد: وقوع رعدوبرق همزمان با بارش برف نادر است و برخی شهروندان از این پدیده دچار هراس شده‌اند.

وی افزود: کارشناسان هواشناسی استان اردبیل در حال مطالعه این پدیده هستند.

*مهر