کد خبر: ۱۴۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۲

السیسی: برای ۱۰ سال در یخچال ما چیزی جز آب نبود!

 اظهارات رئیس جمهوری مصر مبنی بر این که به مدت ۱۰ سال در یخچال آنها چیزی جز آب وجود نداشته، واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دیروز (سه شنبه) در دیدار با گروهی از جوانان در سمیناری تحت عنوان «بحران نرخ ارز»، تاکید کرد که وی نیز همانند سایر شهروندان این کشور می باشد به گونه ای که برای ۱۰ سال در یخچال خانه آنها، چیزی جز آب آشامیدنی نبوده است!

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری مصر در این سمینار که در حاشیه نخستین کنگره ملی جوانان در شهر ساحلی «شرم الشیخ» در جنوب شبه جزیره سینا در شرق این کشور برگزار شد، اظهار داشت: من یکی از شما هستم، به خدا قسم به مدت ۱۰ سال در یخچال ما چیزی جز آب وجود نداشت و کسی صدای اعتراض مرا نشنید.

السیسی در این باره افزود: من از یک خانواده بسیار ثروتمند هستم، متاسفم که چنین سخنی می گویم اما عزت نفس، حجب و حیا و اعتماد به نفس چیزی نیست که به آسانی به دست آید.

رئیس جمهوری مصر با بیان این که بسیاری از اقتصاددانان برجسته مشارکت در مقابله با مشکلا موجود در این کشور را نپذیرفتند، خطاب به مصری ها تصریح کرد: می توانستم دوره باقی مانده از ریاست جمهوری خودم را به پایان برسانم و شما را به دست آینده نامشخص بسپارم با این حال راه سخت را برگزیدم.

این در حالی است که اظهارات السیسی مبنی بر خالی بودن یخچال خانه آنها به مدت ۱۰ سال، انتقادهای کنایه آمیز و طنز کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته به گونه ای که با هشتگ «ثلاجه_السیسی» (یخچال السیسی) که در میان هشتگ های پرکاربرد در مصر قرار گرفته، به این مسئله واکنش نشان دادند و در ذیل برخی از آنها را ذکر می کنیم:

از السیسی درس بگیرید، مرد پاکدامنی که ۱۰ سال با یخچالی که چیزی جز آب در آن نبود صبر کرد و خدا نیز پاداش وی را با همه برنج خلیج (فارس) داد.

۱۰ سال چیزی جز آب در آن نبود! ای مرد از خدا بترس حتی مسیلمه کذاب نیز چنین چیزی نگفته، به جوانی که کنار تو نشسته و نتوانست خنده خودش را پنهان کند احترام بگذار.

برادران، السیسی راست می گوید چرا که یک یخچال مخصوص آب دارد.

برای فروش؛ یخچال مورد استفاده پزشک فیلسوفان (لقبی که السیسی به خود داده) به مدت ۱۰ سال تنها برای آب استفاده شده است.

یعنی یخچال را ۱۰ سال تنها برای دو بطری آب روشن کرده؟ این چه اسرافی است چرا از شیر آب نمی نوشی؟

۱۰ سال است که در یخچال من چیزی جز آب وجود ندارد و این راز زیبایی و شادابی پوست من است!

حتما پیش دوستان و همسایگان غذا می خوردی، پس بگو که به گدایی عادت داری!

نه جناب رئیس جمهور، این ماشین لباسشویی است که در آن آب می ریزند نه یخچال!

بزرگ ترین گدای جهان در مورد عزت نفس سخنرانی می کند، به نظر می رسد سخنان جاودان خود را فراموش کرده است: برنج می خواهم، سکه می خواهم، با یک پوند به مصر صبح بخیر بگو!

از یک خانواده بسیار ثروتمند و تنها با آب زندگی می کند، از خانواده اسفنج ها، عبدالفتاح باب اسفنجی السیسی؟!

کسی که از سراسر جهان گدایی می کند و سکه ملت خود را می خواهد، از عزت نفس می گوید!

کسی که از یک خانواده ثروتمند است، کار دارد و پول می گیرد، نیازمند نیست و وضعیت خوبی دارد، چرا چیزی جز آب ندارد؟ از این داستان چه نتیجه ای بگیرم؟ این که وی یک انسان خسیس است؟
*شفقنا