کد خبر: ۱۴۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۷

داعش 232 غیر نظامی را در اطراف موصل اعدام کرد

 رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که عناصر داعش 232 غیر نظامی را امروز در اطراف موصل اعدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عبدالرحیم الشمری رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق افزود: عناصر داعش 190 نفر را از شهروندان موصل را در روستای حمام العلیل اعدام کرد.

الشمری افزود: عناصر داعش همچنین 42 غیر نظامی دیگر را در روستای العریج به اتهام سرپیچی از اوامر داعش و عضویت نداشتن در این گروه تروریستی اعدام کرده است.

وی از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست تا با تسریع در عملیات آزادسازی موصل از کشته شدن غیر نظامیان از سوی داعش جلوگیری شود.

روز گذشته نیز «رابرت کولفیل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که گزارش های اولیه حاکی از آن است که عناصر داعش طی هفته گذشته ده ها تن از شهروندان موصل را کشته اند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: عناصر داعش از غیر نظامیان موصل به عنوان سپر انسانی در مقابل نیروهای عراقی استفاده می کنند.

انتظار می رود این عملیات که با وجود مشارکت حدود 30 هزار نیروی دولتی و مبارزان قبایل سنی و پیشمرگه ها هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. گفته می شود چهار تا هشت هزار داعشی در موصل مستقر هستند.

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه 26 مهر ماه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند.

نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از 80 روستا، شهرک و منطقه را آزاد کرده و دستکم یک هزار تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.
*ایرنا