کد خبر: ۱۴۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۱

آیت‌ الله مکارم: مداحان بهانه دست دشمن ندهند

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مداحان درخواست کرد، مراقب سخنان خویش باشند، سخنی برخلاف موازین نگویند هرچند در شور عزاداری باشد و بهانه به دست دشمنان ندهند و کاری که خدای ناکرده سبب اختلاف در میان علاقه مندان حسینی می‌شود، انجام ندهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این مرجع تقلید این اظهارات را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که "چندی پیش یکی از مداحان، در هنگامی که شور مداحی گرفته، گفته است: اگر شب اول قبر از تو سؤال کنند پروردگارت کیست؟ بگو: علی؛ و اگر راجع به قبله و مکه و دین و امثال آن سؤال کنند بگو: حسین. آیا این سخن موجب ارتداد و خروج از دین می‌شود یا نه؟ لطفاً برای حل اختلافات پاسخ سریع عنایت فرمایید.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ خاطرنشان کرد: شک نیست که مداحان محترم از این گونه تعبیرات باید جدا پرهیز کنند، که تعبیراتی زننده است. به علاوه، بهانه به دست دشمنان اسلام مخصوصاً وهابیون که کارشان ایجاد اختلاف و خونریزی است می‌دهد.

وی ادامه داد: ولی کسی که این سخنان را در حال شور عزاداری می‌گوید، قطعاً منظورش پرستش علی(ع) یا انکار ضروریات اسلام نیست و موجب کفر و ارتداد نمی‌شود، ولی باز تأکید می‌کنم همۀ مداحان محترم مراقب سخنان خویش باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مداحان سخنی برخلاف موازین نگویند هرچند در شور عزاداری باشد و بهانه به دست دشمنان ندهند و کاری که خدای ناکرده سبب اختلاف در میان علاقه مندان حسینی می شود انجام ندهند تا خداوند عزاداری های آنها را قبول فرماید.

*ایسنا