کد خبر: ۱۴۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۴

120 شهرستان پلیس راه ندارند

 معاون حقوقی و امور مجلس ناجا با بیان اینکه 120 شهرستان در کشور فاقد پلیس راه هستند، گفت: برای اجرای طرح «مکنا» که در هیچ جای کشور بودجه ندارد، مقرر شده از ظرفیت محلی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سردار حمید‌رضا اشراق ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی در خصوص نیازها و مشکلات نیروی انتظامی با مسؤولان تویسرکان با بیان اینکه امنیت یکی از مهمترین، فوری‌ترین و حساس‌ترین نیازهای بشری است، اظهار کرد: بدون امنیت در جامعه هیچ فعالیت شکل نمی‌گیرد و در صورت شکل‌گیری نیز یا منتج به نتیجه نشده و یا استمرار نخواهد یافت.
وی با بیان اینکه امنیت یک محصول جمعی است، ادامه داد: در یک کشور یک دستگاه خاص مسؤول امنیت نیست؛ بلکه این مهم برآیند فعالیت همه دستگاه‌هاست.
معاون حقوقی و امور مجلس ناجا با تأکید بر اینکه پلیس بخشی از حوزه بسط،حفظ و ارتقای امنیت است گفت: به طور حتم برقراری یک همدلی و همراهی بین همه حوزه‌ها برای تولید، حفظ و ارتقای امنیت ضرورت دارد.

* 120 شهرستان در کشور فاقد پلیس راه است
وی با بیان اینکه امنیت پایدار بدون همراهی و مشارکت مردم ایجاد نمی‌شود، بیان کرد: باید به مشارکت مردم به عنوان یک عنصر اساسی توجه کنیم.
اشراق با بیان اینکه با وجود کمبود‌های نیروی انتظامی، امنیت قابل قبولی در کشور ایجاد شده است؛ تصریح کرد: سرمایه اصلی ما اعتماد و همراهی مردم و همدلی و همراهی دستگاه‌ها برای حفظ و بسط امنیت در کشور است.
وی با بیان اینکه حدود 120 شهرستان در کشور فاقد پلیس راه است، گفت: در یک‎هزار و 200 شهر نیز حتی یک نفر عنصر راهنمایی و رانندگی وجود ندارد.
معاون حقوقی و امور مجلس ناجا خاطرنشان کرد: از یک سو با فشاری که به کارکنان وارد می‌کنیم و از سوی دیگر با استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت موجود خلأها را رفع می‌کنیم، به نحوی که امروز به لطف خدا شاهد امنیت قابل قبولی در سطح کشور هستیم.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح مکنا مقرر شده از ظرفیت محلی استفاده شود، گفت: طرح مکنا در هیچ جای کشور بودجه ندارد.
اشراق با بیان اینکه طرح مکنا در اصل یک رقابت بوده که اصلاح فرایند در آن حائز اهمیت قرار گرفته است، اظهار کرد: سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم، به عنوان وظیفه پلیس باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از سخت‌ترین کار در راه‌اندازی یک رده، تأمین نیروی انسانی است، اظهار کرد: ما در خصوص دو پروژه سرکان و منطقه سرابی کمک می‌کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس ناجا با بیان اینکه در احکام برنامه ششم برای دوربین‌های پایش ناجا حکمی آورده‌ایم، افزود: امیدواریم موضوع دوربین‌های پایش تصویر در جاده‌های اصلی برون‎شهری و معابر اصلی درون شهری حل شود.
وی بیان کرد: در سال اول برنامه چهارم توسعه میزان کشته‌های تصادفات جاده‌ای حدود 27 هزار و 600 نفر بوده که در پایان این برنامه در سال 94 این آمار با وجود افزایش 310 درصدی تعداد خودروها، به 16 هزار و 500 نفر کاهش پیدا کرده است.

* مفتح: مردم تویسرکان استحقاق خدمات‌رسانی بالا را دارند
در ادامه این مراسم نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز با اشاره به وجود امنیت خوب و برقراری ارتباط مطلوب نیروی انتظامی با مردم در شهرستان اظهار کرد: مردم تویسرکان استحقاق خدمات‌رسانی بالا را دارند.
محمد‌مهدی مفتح با بیان اینکه شهرستان تویسرکان جرم‎خیز نیست، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد، خواستار توجه به این مهم شد.

* مومیوند: آمادگی فرمانداری تویسرکان برای تکمیل ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی
فرماندار تویسرکان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم نیز با اعلام آمادگی برای کمک به تکمیل ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی شهر سرکان و کلانتری سرابی رضایتمندی مردم شهرستان را از عملکرد پلیس بالا دانست و گفت: نیروی انتظامی تویسرکان در مناسبت‌های مختلف با درایت و تدبیر عمل می‌کند.
حبیب مومیوند با تأکید بر اینکه به لطف خدا از لحاظ امنیت مشکلی نداریم، اظهار کرد: مجموعه شهرستان با وحدت و همدلی برای رشد و توسعه همه‌جانبه کار می‌کند.

*فارس