کد خبر: ۱۴۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۹۷

آنچه در جلسه مجلس با حضور وزیر اطلاعات گذشت/ ابراز تعجب علوی از سخنان سخنگوی کمیسیون‌ امنیت‌ ملی

حجت الاسلام علوی از همراهی قاطبه مجلس هنگام پاسخگویی به سوال سه نماینده تشکر کرد،ولی گفت:جای تعجب است، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه ای عنوان کرده نمایندگان با درخواست وزیر برای غیر علنی شدن جلسه مخالفت کردند.
 وزیر اطلاعات از همراهی قاطبه مجلس هنگام پاسخگویی به سوال سه نماینده تشکر کرد،ولی گفت:جای تعجب است، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه ای عنوان کرده نمایندگان با درخواست وزیر برای غیر علنی شدن جلسه مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی تاکید کرد: بنده چنین درخواستی نکرده بودم و با غیر علنی بودن جلسه هم مخالف بودم و اصرار داشتم جلسه علنی باشد.

حجت الاسلام علوی روز سه شنبه برای پاسخ به سوال مشترک جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

سوال این نمایندگان درباره اقدامات این وزارتخانه درباره جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه علمی و فرهنگی کشور، سفر یکی از سناتورهای آمریکایی به ایران، علت قرارداد با یک شرکت فرانسوی برای بازی های رایانه ای و سفر طولانی مدت رییس دانشگاه علم و صنعت به خارج از کشور بود.

وزیر اطلاعات در تشریح آنچه در جلسه روز سه شنبه مجلس گذشت، گفت: دو بار غیر علنی شدن جلسه برای رای اعلام شد. بار اول رییس محترم جلسه از قول بنده درخواست غیر علنی کرد که بنده اعلام کردم جلسه علنی باشد و در نتیجه به رای نرسید. بار دوم هم وسط برنامه عده ای از نمایندگان و عمدتا از مخالفین دولت درخواست غیر علنی کردند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: برای بار دوم بنده شدیدا با غیر علنی بودم جلسه مخالفت کردم و اصرار کردم جلسه علنی باشد. اکثریت غالب نمایندگان که با اینجانب همراه بودند با ملاحظه اصرار بنده بر علنی بودن جلسه به پیشنهاد نمایندگان برای غیر علنی شدن جلسه رای ندادند و جلسه بصورت علنی ادامه یافت.

علوی اضافه کرد: بدنبال آن رای، اینجانب از نمایندگان محترم که برای مردم حق دانستن قائل شدند تشکر کردم.

وی اظهار داشت: از رسانه های غایب در مجلس تعجبی نیست اما از سخنگوی محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تعجب است که خود در مجلس حضور داشت و مخالفت اینجاب را با غیر علنی شدن شاهد بود ولی در صحبت با رادیو عنوان کرد نمایندگان با درخواست وزیر مخالفت کردند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: آیا ایشان التفات ندارد که آنچه به نام وزیر مطرح شد به رای گذاشته نشد که نمایندگان با آن موافقت یا مخالفت کنند؟ خود ایشان از فعالان پیشنهاد غیر علنی شدن جلسه بود. نمایندگان به درخواست ایشان و همراهانشان برای غیر علنی شدن جلسه رای ندادند.

علوی گفت: بنده از فضای همدلی و همراهی که قاطبه نمایندگان با این خدمتگزار مردم در جلسه مجلس ابراز نمودند، تشکر می کنم. همین همدلی و همراهی بود که سوال کننده را ناگزیر ساخت اعلام کند، قانع شده است تا در رای گیری، همراهی و همدلی نمایندگان با وزیر خدمتگزار مردم آشکار نشود.