کد خبر: ۱۴۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۴

دستگیری یک اسنودن جدید در آمریکا

 دادستانی فدرال بالتیمور آمریکا یکی از کارمندان سابق آژانس امنیت ملی این کشور را به دزدی اسناد محرمانه متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اطلاعات محرمانه فاش شده توسط هارولد توماس مارتین، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی  آمریکا، اسامی ماموران مخفی این آژانس که در خارج از کشور کار می‌کنند را در بر می‌گیرد.

دادستانی فدرال بالیتمور اعلام کرد که هارولد توماس مارتین طی مدت 20 سال بیش از 50 ترابایت اطلاعات را به صورت الکترونیکی و شش آرشیو کاغذی به سرقت برده است.

در این اطلاعات به سرقت رفته اسامی ماموران اطلاعاتی آمریکا که در کشورهای دیگر به صورت مخفیانه کار می‌کنند ذکر شده و ممکن است زندگی آنها و افرادی که با آنها همکاری می‌کنند به خطر بیفتد.

قاضی پرونده با درخواست آزادی این شخص مخالفت کرده و اذعان داشت که دشمنان آمریکا علاقه شدیدی به دانستن طلاعات فوق محرمانه پیدا شده در منزل وی دارند.

از طرفی وکلای مارتین بیان کرده‌اند که موکلشان علاقه زیادی به جمع‌آوری اطلاعات و بررسی آنها دارد و قصد داشته است تا مهارت خود را به عنوان مامور اطلاعاتی ارتقا دهد.

هارولد توماس مارتین نیز مثل ادوارد اسنودن از کارمندان شرکت بوز آلن همیلتون بوده که سریعا پس از دستگیری از کار اخراج شده است.

پیش از این نیز وزارت دادگستری آمریکا خبر دستگیری هارولد توماس مارتین 51 ساله را به دلیل سرقت کدهای فوق محرمانه آژانس تایید کرده بود. احتمال دارد وی به جرم هک کردن اسناد دولتی به 10 سال حبس و به جرم پاک کردن اطلاعات محرمانه به یک سال حبس محکوم شود.
*ایسنا