کد خبر: ۱۴۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

آمادگی کره جنوبی و آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای کره شمالی

تازه ترین بررسی ها حاکی است که نیروهای ویژه آمریکا و کره جنوبی در حال آماده کردن خود برای حمله به تاسیسات هسته ای و حساس موشکی کره شمالی هستند.
 این نیروها بر اساس اعلام مقام های دو کشور رزمایش های مشترکی را به طور منظم برگزار می کنند که باعث افزایش هماهنگی آنها برای چنین حملاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هر دو کشور قبل از این تاکید کرده بودند که چنین واحدهای ویژه ای را تشکیل داده اند که هدف آن حمله ضربتی به تاسیسات هسته ای و موشکی کره شمالی است.

در راستای چنین اهدافی، آمریکا و کره جنوبی به تازگی رزمایشی را برگزار کرده اند که «چاقوی برنده» نام دارد و هدف اصلی انجام آن نابودی کامل مراکز موشکی و اتمی کره شمالی در کوتاهترین زمان ممکن است.

این تازه ترین تمرین نظامی مشترک دو طرف محسوب می شود که به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در شرایط ویژه و خاصی برگزار شده است.
پیش بینی شده است که در صورت لزوم، نیروهای نظامی دو کشور که از واحدهای مخصوص هستند با هواپیماهای ویژه وارد کره شمالی شده و پس از تخریب تاتسیسات موشکی و هسته ای به پایگاههای خود باز گردند.

عملیات «چاقوی برنده» البته از سال های 1990 میلادی میان دو کشور به طور منظم در حال انجام است اما به ندرت اخبار مربوط به آن رسانه ای شده است.

ظاهرا گسترش فعالیت های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی باعث شده تا کره جنوبی و آمریکا این بار علاوه بر اعلام این رزمایش به صراحت تجهیزات اتمی پیونگ یانگ را به نابودی تهدید کنند.

آمریکا و کره جنوبی به شدت نگران افزایش توان کره شمالی در ساخت موشک های قاره پیما است که در صورت حمله کلاهک هسته ای، تهدیدی جدی بویژه برای آمریکا به حساب می آید.

همین موضوع باعث شده تا آمریکا نیز اعلام کند یک یگان چرخشی از ارتش این کشور را در راستای مقابله با تهدیدهای کره شمالی در خاک کره جنوبی مستقر خواهد کرد؛ یگانی که قادر است به طور همزمان هم آموزش ببینند، هم مستقر باشد و هم حمله کند.

اگرچه از زمان پایان جنگ دو کره در اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی، آمریکا حدود ۲۵۸ هزار نیروی نظامی خود را در کره جنوبی مستقر کره است اما این کشور به شدت نگران فعالیتهای تسلیحاتی کره شمالی از جمله شلیک 20 موشک بالستیک و دو انفجار اتمی در سالجاری میلادی است.

کره شمالی پیشتر و در سالهای 2006، 2009 و 2013 نیز دست به آزمایش اتمی زده است.

*ایرنا