کد خبر: ۱۴۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۲

میشل اوباما: دموکراسی ما کاملاً درست است

 بانوی اول آمریکا اعلام کرد، آماده است تا کاخ سفید را ترک کند و به زندگی‌اش در خدمات اجتماعی ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نوشته روزنامه دیلی میل، هنگامی که میشل اوباما، بانوی اول آمریکا در سپتامبر چند ماه قبل از اینکه متوجه شود دونالد ترامپ، جانشین همسرش باراک اوباما می‌شود، در مصاحبه با مجله "ووگ" گفت: معتقدم الان زمان آن فرا رسیده که من و باراک اوباما به زندگی عادی خود بازگردیم و به نظر من "دموکراسی کشور ما کاملا درست است" و دو دوره یا هشت سال ریاست جمهوری کافی است. بسیار مهم است وقتی به چنین قدرتی می‌رسید، واقعیت را نیز مدنظر داشته باشید. ماهیت زندگی در کاخ سفید "انزوا" است.

میشل اوباما که برای آخرین بار به عنوان بانوی اول آمریکا تصویرش بر جلد مجله "ووگ" منتشر شده، افزود: البته من و باراک اوباما به خاطر سن دخترهایمان تا حدودی قادر بوده‌ایم تا اقدامات عادی را انجام دهیم اما دخترانم هنوز قادر به انجام برخی کارهای روزمره و عادی نیستند.

میشل اوباما 52 ساله در پاسخ به این سوال که در ژانویه 2017 پس از خروج از کاخ سفید چه اتفاقاتی خواهد افتاد، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم درباره آینده چیزی بگویم اما من همیشه به نوعی در زندگی عمومی و خدمات اجتماعی مشارکت خواهم داشت. من همیشه خواسته‌ام تا از استعدادهایم برای کمک به دیگران استفاده کنم. در چنین شرایطی شب‌ها بهتر می‌خوابم و خوشحال‌تر هستم.

باراک اوباما، در ایمیلی به نویسنده مجله "ووگ" گفت: میشل هرگز نخواست که بانوی اول باشد اما من همیشه می‌دانستم که او در این سمت عالی عمل می‌کند به همین خاطر شما آنچه می‌بینید میشل واقعی است. او زنی "فوق‌العاده شوخ و بخشنده" است. مردم از رفتن میشل ناراحت می‌شوند چراکه خودشان را در او می‌بینند، یک مادر که خودش را وقف فرزندانش کرد و یک دوست خوب.

میشل اوباما عصر پنجشنبه با ملانیا ترامپ بانوی اول آتی آمریکا دیدار و از وی در کاخ سفید استقبال کرد.

در جریان مصاحبه با مجله "ووگ" میشل اوباما گفت: من در دو دوره گذشته هرکار که خواستم به عنوان بانوی اول انجام دادم. هر بانوی اولی می‌تواند به درستی نقش خود را تعریف کند هیچ قوانین و مقررات قانونی وجود ندارد. شما انتخاب نشده‌اید و این هدیه عالی آزادی است.
*ایسنا