کد خبر: ۱۴۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۵

زائر جوان اربعین، از مرگ حتمی نجات یافت

 جوان ۲۸ ساله‌ای که دچار برق گرفتگی و ایست قلبی - تنفسی شده بود، با تلاش یک ساعته کادر پزشکی جمعیت هلال احمر در مسیر نجف به کربلا به زندگی باز گشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ صبح امروز پسر جوان ۲۸ ساله ایرانی که حامل یک علم بلند در مسیر راهپیمایی اربعین بود، به علت برخورد علم با کابل فشار قوی، دچار برق گرفتگی و مصدومیت شدید شده و توسط همراهان خود به نزدیک‌ترین درمانگاه جمعیت هلال‌احمر در عمود ۱۱۲۰ منتقل شد.  
 
بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، به دنبال ارزیابی‌های اولیه تیم پزشکی و پرستاری مشخص شد که مصدوم در هنگام ورود به درمانگاه، علائم حیاتی خود را از دست داده و مبتلا به ایست قلبی و تنفسی شده است.
 
تیم پزشکی و پرستاری جمعیت هلال‌احمر با آگاهی از این امر، بلافاصله با استفاده از دستگاه الکترو شوک و انجام اقدامات اورژانسی لازم، اقدام به احیای مصدوم کرده و مرتبا بازگشت علائم حیاتی به ویژه ضربان قلب و تنفس مصدوم را مورد ارزیابی قرار داد.  
 
به گفته دکتر محمود زیدآبادی، سرپرست درمانگاه هلال احمر در مسیر نجف به کربلا مستقر در عمود ۱۱۲۰، پس از دریافت ۳ نوار قلب، خوشبختانه مصدوم علائم حیاتی خود را بازیافت.
 
زید آبادی افزود: خوشبختانه با تلاش یک ساعته کادر پزشکی و پرستاری خطر حتمی مرگ برطرف شده و مصدوم برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان کربلا انتقال یافت.
 
وی گفت: کادر پزشکی درمانگاه کربلا نیز با همکاری مطلوب و اجرای نظرات کارشناسی تیم پزشکی هلال‌احمر ایران، مصدوم را بستری و مراقبت‌های تکمیلی را انجام دادند.

مصدوم ۲۸ ساله از شهرستان بیجار استان کردستان بوده که پیگیری‌های به عمل آمده، حاکی از سلامت رضایت بخش وی بوده است.
*ایسنا