کد خبر: ۱۴۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۱

سید حسن خمینی کاندیدا نمی‌شود

 «آیت‌ا...سید حسن خمینی کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود»؛ این خبر روز گذشته در برخی سایت‌های خبری که مشی غیراعتدالی دارند منتشر شد. آنچه را منتشر شد نمی‌توان خبر نامید، بلکه شایعه‌ای است که اعضای اتاق تخریب آن را منتشر کردند و مایه بسی تاسف است که اعضای این اتاق‌های تخریب چنان از حداقل استعداد و هوش بی بهره هستند که به رغم سال‌ها شکست چنین پروژه‌ای بار دیگر آن را به عنوان برنامه جدید به اعضای رده‌پایین‌تر خود ابلاغ می‌کنند. این حربه به‌مثابه تنفس مصنوعی برای آنها پس از شکست‌های پیاپی درانتخابات‌های ۹۲ و ۹۴ است. آنها اکنون نه تنها رمقی برای کار جدی ندارند، بلکه هر چه می‌گردند کاندیدایی از طیف خود پیدا نمی‌کنند که توان رقابت با حسن روحانی را داشته باشد. دراین شرایط تخریب تنها برنامه‌ای است که به ذهن آنها خطور می‌کند.

البته با توجه به ناکامی‌های پیاپی در پروژه تخریب بزرگان اصلاح‌طلب و میانه‌رو، با اجرای مجدد این پروژه موجبات مورد توجه واقع شدن خودشان را فراهم می‌کنند. تخریبگران این روزها را می‌توان مصداق کسی دانست که به کاهدان زده است، چون بر همگان واضح و مبرهن است که شان و جایگاه آیت‌ا... سیدحسن خمینی اجازه نمی‌دهد بخواهد در این شرایط وارد عرصه شود. شاید اذعان شود که چرا آیت‌ا...‌هاشمی در انتخابات ۸۴ درعرصه حضور یافت و اکنون سید حسن خمینی دارای درجه بالاتری از کاندیداتوری دانسته می‌شود؟ در پاسخ به این ابهام باید به سال ۸۴ باز گشت؛ سالی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شخصیتی در اردوگاه اعتدالگرایی را در آن اندازه نیافت که بتوان سکان اجرایی کشور را به او سپرد، پس ایثار کرد و برای حضور در این انتخابات ثبت نام کرد، اما اکنون آیات‌هاشمی و سید حسن خمینی اطمینان دارند که قوه مجریه با حضور حسن روحانی با موفقیت مسیر تعیین شده را به پیش خواهد برد و برای خود نقش همراه فکری و مشورتی رئیس‌جمهور را انتخاب کرده‌اند.

روسیاهی به دشمنان بیت امام ماند

دیروز شایعه‌ای منتشر شد که آیت‌ا... سید حسن خمینی درنظر دارد برای انتخابات سال ۹۶ به عنوان کاندیدا وارد عرصه شود. بسیاری که مرام و افکار یادگار امام را می‌دانستند، در همان لحظه اول متوجه کذب بودن این خبر شدند. نعیمه اشراقی نوه دختری امام هم پس از انتشار این شایعه عنوان کرد:«نظر اجماعی ما برای انتخابات ۹۶، حسن روحانی است. سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ برنامه‌ای ندارد.» وی افزود: «سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برنامه‌ای نداشته و همه اصلاح‌طلبان، نظر اجماعی نسبت به حسن روحانی دارند.» نباید فراموش کرد در زمان آماده شدن گروه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بود که شایعه کاندیداتوری یادگار امام از سوی برخی گروه‌های غیر اعتدالی مطرح شد. در آن برهه شیخ قدرت علیخانی از نزدیکان به بیت امام (ره) اظهار داشت: «دشمنان دانا و دوستان حسود و نادان همواره چه در زمان مرحوم حاج احمد آقا و چه اکنون که سید حسن آقا نقشی محوری در بیت امام بر عهده دارند، با طرح شایعاتی تلاش می‌کنند به این کانون عظیم و یادگار امام آسیب بزنند، البته بحمدا... با عنایت خداوند تبارک و تعالی و درایت و خوش فکری و دوراندیشی آقای سیدحسن خمینی، ایشان همچنان نقشی کلیدی در دفاع از نظام و حقوق مردم بر عهده دارند و در تمام دوران پس از ارتحال امام به‌خصوص در مقطع کنونی ارتباط صمیمی حاج سید حسن خمینی با مقام معظم رهبری و عنایت ایشان به خاندان امام و به ویژه به یادگار امام پابرجا بوده است و مطمئنا اینگونه شایعات با هدف تخریب و تضعیف جایگاه خانواده و بیت مکرم امام راحل است.» در آن سال، استقبال از حضور یادگار امام چنان بود که الحیات نوشت:«در صورت حضور سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری، آشتی و وحدت ملی در ایران ایجاد خواهد شد.» درآن برهه سید‌محمد‌حسن مخبر از شاگردان آیت‌ا... سید حسن خمینی ضمن انتقاد شدید از بی‌اخلاقی‌های مرسوم در فضای سیاسی ایران، انتشار اخباری در مورد کاندیداتوری یادگارامام در انتخابات ریاست جمهوری را «تعجب برانگیز» خواند و در یادداشتی به سوال کوتاه خود از آیت‌ا... سید حسن خمینی در مورد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و پاسخ نوه امام را چنین منتشر کرده بود: «هر کسی از ظن خود شد یار من / وز درون من نجست اسرار من» سپس افزودند: این خبرها هیچ حظّ و بهره ای از واقعیت ندارند.» در کنار این حمایت‌ها در آن سال نقاب از چهره آنانی برداشته شد که حتی شایعه کاندیداتوری یادگار امام لرزه بر اندامشان انداخته بود؛ مانند قاسم روانبخش از شاگردان مصباح یزدی که درباره احتمال نامزدی سید حسن خمینی درانتخابات آینده ریاست جمهوری گفته بود: «ما امیدواریم که سیدحسن خمینی هم برای دوره آینده کاندیدای ریاست جمهوری شود تا معلوم بشود که چقدر جایگاه در بین مردم دارد.» وی با بیان اینکه «سیدحسن خمینی رد صلاحیت می‌شود» در این خصوص توضیح داد: سید حسن خمینی رد صلاحیت می‌شود، چون یک رجل سیاسی نیست. مگر می‌شود هرکسی از بیت رهبری باشد، رجل سیاسی هم باشد؟ رجل سیاسی تعریف خاص خودش را دارد.

در نهایت...

بی‌تردید بازار شایعات و تخریب بزرگان میانه‌رو تا زمان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم داغ‌تر می‌شود و سکوت یادگار امام گزنده‌ترین پاسخ به شایعه‌سازانی است که برخلاف خواست ملت حرکت می‌کنند. امام خمینی هم بارها در سخنرانی‌های خود نسبت به این دسته افراد که درصدد تخریب اعضای بیت شریفشان هستند، هشدار داده بود. آیت‌ا... سید‌حسن خمینی هم خود را وارد گود پاسخگویی با این بداخلاقان منفعت‌طلب نمی‌کنند، بلکه در گفتارها و نوشتارهایش آنان را به اخلاق‌مداری دعوت می‌کند، مانند آن روز که نوشت: «اخلاق در دایره‌ کلمات تعریف نمی‌شود، بلکه در جامه عمل شناخته می‌شود، و چنان که برخی اهل معرفت گفته‌اند، همه باید برخیزیم و برای خدا، یک گام به جلو برداریم، تا جامعه از بداخلاقی رهایی بیابد. آفت اصلی و اساسی که در صورت تداوم، نابودی حتمی جامعه اسلامی ما را در پی دارد، «بداخلاقی‌ و عدم التزام به گزاره‌های اخلاقی» است. غیبت، دروغ، تهمت، بدخواهی، کینه، بغض، حسد و... جامعه را تباه می‌کند.»

*آرمان