کد خبر: ۱۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۵

سفیر کوبا: تلاشمان حفظ روابط با آمریکا در دولت ترامپ است

 سفیر کوبا در تهران می گوید آن چیزی که باید روی آن تلاش کنیم این است که روابطی که تاکنون با آمریکا داشته ایم با روی کار آمدن ترامپ، همچنان حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ولادیمیر آندره گونزالس کسادا روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد روابط کوبا و آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ افزود: بعد از 50 سال تحریم و از روابط بدی که بین آمریکا و کوبا وجود داشت، روابط دیپلماتیک شکل گرفت و زمانی که باراک اوباما به قدرت رسید، روابط دیپلماتیک ما شروع شد.

وی افزود: آن چیزی که باید روی آن تلاش کنیم این است که روابطی که تاکنون داشته ایم را با روی کار آمدن قدرت جدید همچنان حفظ کنیم.

سفیر کوبا در تهران در مورد فیدل کاسترو اظهار داشت: در حال حاضر بعد از فوت فرمانده فیدل کاسترو در شرایط سختی قرار داریم. وی فردی بود که تمام زندگی اش را در ضدیت با امپریالیسم سپری کرد و با مستضعفان همراه بود و همواره سعی کرد که بتواند به آرمان هایی که دارد، برسد.

گونزالس کسادا ادامه داد: امروز افرادی هستند که از فیدل کاسترو دفاع می کنند و افرادی هم وجود دارند که مخالفش هستند، ولی موضوعی که باید به آن توجه کرد، هنری است که کاسترو از خودش به جای گذاشت و در تاریخ کاملا این هنر قابل رویت است .

وی اظهار داشت: امروز بهترین کار ما این است که ایده های فیدل کاسترو را ادامه دهیم و به آن ها احترام بگذاریم.

سفیر کوبا با اشاره به حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در محل اقامتش و امضای دفتر یادبود فیدل کاسترو اظهار داشت: این نشان دهنده همدردی دولت ایران با مردم کوبا است که برای ما قابل افتخار بوده و هست.

گونزالس با اشاره به همکاری های کوبا و ایران گفت: دو کشور همواره در زمینه های مختلف همکاری داشته و دارند.

وی سپس به سفر سید حسن خمینی، محمد جواد ظریف و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به کوبا اشاره کرد و اظهار داشت: سفر رییس جمهوری ایران از مهم ترین سفرها بود که در این سفر آقای روحانی با رهبر کوبا هم ملاقاتی داشت.

سفیر کوبا در تهران افزود: همه این ها نشان دهنده روابط قوی و تاریخی بین دو کشور است که از زمان پیروزی انقلاب ایران تاکنون قوی و موثر باقی مانده است.

فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا شامگاه جمعه در سن 90 سالگی درگذشت. او علاوه بر رهبری انقلاب کوبا، از سال 1959 تا 1976 به عنوان نخست وزیر کوبا و سپس به عنوان رئیس جمهور این کشور از سال 1976 تا 2008 مشغول فعالیت بود.

«رائول کاسترو» رئیس جمهوری کوبا با حضور در تلویزیون این کشور گفته بود: «فرمانده کل انقلاب کوبا ساعت 10 و 29 دقیقه شامگاه جمعه درگذشت».