کد خبر: ۱۴۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۶۳
ظریف:

تمدید تحریم‌هاي داماتو اثر اجرایی ندارد / این اقدام فقط بی‌اعتباری آمریکا را نشان می‌دهد

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران از سوی سنای آمریکا گفت: این کاری که در سنا انجام شد از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد که برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در ششمین کنفرانس «قلب آسیا» عازم هند شده بود، دقایقی قبل وارد دهلی نو شد و در فرودگاه مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی در هند قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدجواد ظریف که در راس هیاتی اقتصادی و سیاسی به هند سفر کرده است، در بدو ورود به هند در جمع خبرنگاران در مورد تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران از سوی سنای آمریکا گفت: این  کاری که در سنا انجام شد در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد، اثر اجرایی ندارد و از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد که برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: نیازی نداریم در سه کشور چین، هند و ژاپن خیلی وارد گفت‌وگو در این زمینه شویم زیرا اثری بر کارآفرینان این سه کشور که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، نخواهد داشت.

برنامه‌های کاری ظریف در اولین روز سفر به هند

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز به وقت محلی در نشست تجاری بازرگانان، صنعتگران و بانکدراران ایران و هند در دهلی نو شرکت خواهد کرد.

در این نشست وزیر نفت هند و معاون وزیر بازرگانی و صنعت این کشور بزرگ آسیایی نیز حضور خواهند داشت.

طبق برنامه اعلام شده ظریف قرار است در این نشست سخنرانی کند.

وزیر امور خارجه را در این سفر تعدادی از فعالان و بازرگانان اقتصادی کشور همراهی می‌کنند.

حضور و سخنرانی  در جمع تعدادی  از اساتید، نخبگان و برخی از هیأت‌های آکادمیک و دانشگاهی هند از دیگر برنامه‌های امروز حضور ظریف در دهلی نو است .

وزیر امور خارجه کشورمان  امروز بعداظهر  برای شرکت در ششمین کنفرانس قلب آسیا به  شهر «امریتسار »از شهرهای بزرگ ایالت پنجاب هند سفر خواهد کرد  و دهلی نو را به مقصد این شهر ترک خواهد کرد .

مراسم افتتاحیه این  کنفرانس که به روند استانبول نیز مشهور است، روز یکشنبه با حضور نخست‌وزیر هند و رئیس‌جمهور افغانستان و تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورهای شرکت‌کننده از جمله وزیر خارجه کشورمان  برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ پیش بینی می شود ظریف در حاشیه این کنفرانس  دیدارهایی با برخی از مقامات هندی و برخی دیگر از مقامات شرکت کننده در این اجلاس داشته باشد.