کد خبر: ۱۴۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۶
صالحی:

تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها نقض صریح برجام است/ ایران ضرورتی بر علنی کردن اقدامات متعاقب مسئله ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مصوبه سنای امریکا درباره تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران گفت: این تمدید عملا نقض صریح «برجام» است به ویژه اگر اجرایی و عملیاتی شود.
 رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مصوبه سنای امریکا درباره تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران گفت: این تمدید عملا نقض صریح «برجام» است به ویژه اگر اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی اکبر صالحی افزود: این قانون ( ای اس آ یا تحریم های 10 ساله) اکنون وجود دارد اما رئیس جمهور آمریکا آن را ملغی اثر کرده است و فعلا آثاری مترتب بر آن واقف نیست اما اگر دوباره عملیاتی و اجرایی شود ، نقض صریح برجام است.

وی درباره واکنش احتمالی ایران به اقدام آمریکایی ها گفت: جمهوری اسلامی ایران ضرورتی بر علنی کردن آن (اقدامات متعاقب) مساله ندارد ، ما پیش بینی های لازم را از قبل کرده ایم یعنی آمادگی خوبی داریم که بخواهیم واکنش نشان دهیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت بر اجرای برجام که رئیس جمهور پس از سخنان مقام معظم رهبری آنرا تشکیل داده بود درباره این موضوع صحبت شد و اقدامات لازم را مدنظر قرار دادند و گفتند ما سیر تحول " ایسا" را رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: اینگونه نبوده است که ما در خلاء پیش رفته و عمل کرده باشیم چون که پیش بینی های لازم را کرده ایم اما فعلا نمی خواهیم اعلام کنیم که چه کار خواهیم کرد ، چون که این موضوع را گذاشته ایم تا مسئولان نظام در زمان مقرر بنا به تشخیص به ما اعلام کنند و ما هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

سناتورهای آمریکایی در جلسه روز گذشته خود طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران را که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، تصویب  کردند.

طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران، با 99 رای مثبت در برابر صفر رای منفی در سنا به تصویب رسید.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما